خانه » پسادکتری » رونمایی از سامانه برخط پسادکتری

رونمایی از سامانه برخط پسادکتری

سامانه برخط پسادکتری به منظور شفاف سازی فرایندها، اجرا و حمایت از طرح های پسادکتری و بهره‌گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش آموختگان دکتری رونمایی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه برخط پسادکتری در مراسمی با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رضا اسدی فر معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری رونمایی شد.

در راستای آئین نامه جذب و بکارگیری محققان پسادکتری کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و اجرایی سازی تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، سرویس برخط پسادکتری به منظور شفاف سازی فرایندها، اجرا و حمایت از طرح‌های پسادکتری و بهره گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش آموختگان دکتری در طرح‌های علمی، پژوهشی، کاربردی و فناوری شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده است.

این سامانه شامل دو زیرسرویس تقاضامحور و پیشنهادمحور است که در زیرسرویس تقاضامحور که ۹ مرحله دارد، تقاضا از سوی شرکت‌های دانش بنیان اعلام و در زیرسرویس پیشنهادمحور که ۷ مرحله دارد، تحقیق و پژوهش‌ها از سوی محققان ارائه می‌شود.

در زیرسرویس تقاضامحور، در گام اول پروژه از سوی شرکت‌های متقاضی مطرح می‌شود، در مرحله بعد طرح از سوی معاونت علمی بررسی و در صورت تأیید در لیست فرصت‌های پژوهشی قرار می‌گیرد.

گام چهارم به دریافت پیشنهاد از سوی محققان و پژوهشگران مربوط می‌شود و انتخاب پژوهشگ از سوی شرکت‌های متقاضی، ارزیابی پروپوزال پژوهشگر از سوی معاونت علمی، انعقاد قرارداد رسمی بین شرکت و پژوهشگر، صدور معرفی نامه شروع دوره پسادکتری از سوی معاونت و نظارت بر اجرای دوره از سوی معاونت علمی در مراحل بعدی قرار دارد.

در زیرسرویس پیشنهاد محور، ابتدا پیشنهاد پژوهشی از سوی پژوهشگر ثبت می‌شود و پس از آن پروپوزال‌ها از سوی معاونت ارزیابی می‌شود و در لیست پیشنهادات پژوهشی قرار می‌گیرد.

در گام چهارم پیشنهاد همکاری و مشارکت از سوی شرکت دریافت و بعد از آن قرارداد رسمی بین شرکت و پژوهشگر منعقد می‌شود. صدور معرفی نامه شروع دوره پسادکتری از سوی معاونت و نظارت بر اجرای دوره از سوی معاونت در مراحل بعدی قرار دارد.

همچنین ببینید

تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

تخصیص سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *