خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تصویب جذب اعضای هیئت علمی پیش از صدور شناسه استخدامی

تصویب جذب اعضای هیئت علمی پیش از صدور شناسه استخدامی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امکان به کارگیری افراد تأیید شده وزارت علوم برای جذب در هیات علمی، پیش از صدور شناسه استخدامی تصویب شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها اجازه دارند با متقاضیان جذب در هیئت علمی که وزارت علوم آن‌ها را تأیید کرده، پیش از صدور شناسه استخدامی و تعیین بودجه، قرارداد بسته و همکاری خود را شروع کنند و حقوقش را هم بپردازند. با این روش سرعت بکارگیری متقاضیانی که توانایی همکاری با آن‌ها وجود دارد، افزایش می‌یابد و دانشگاه‌ها می‌توانند از این افراد بهره‌مند شوند.

زلفی‌گل تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون احکام بسیار خوبی برای آموزش عالی در برنامه توسعه هفتم مشخص شده است. امیدواریم شورای نگهبان این مصوبات را به زودی تأیید کند.

وی در ادامه گفت: احکام مختلفی پیرامون جهش علمی، ساماندهی آموزش عالی، حذف رشته‌های تکراری بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و… از جمله موارد مذکور است. ضمن اینکه راه‌های رسیدن به این اهداف بلند نیز از همین ابتدا به شکل شفافی تبیین شده و نگاه راهبردی بر آن حاکم است.

زلفی‌گل درباره تسهیل جذب اعضای هیئت علمی نیز توضیح داد: مسیر جذب استادان نیز با نگاه تسهیل کردن کار آن‌ها در حال بازنگری است.

وزیر علم افزود: در این بازنگری گلوگاه‌هایی که در کار وقفه ایجاد می‌کرد همچنین بوروکراسی غیرضروری در مسیر جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را حذف خواهیم کرد تا در کمترین زمان، اما با دقت نظر کافی مسیر جذب طی شود.

زلفی‌گل در ادامه بیان کرد: مصوبه‌ای نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کسانی که مرکز جذب دانشگاه‌ها به ما معرفی می‌کنند و نامه جذب و آغاز به کار آن‌ها تأیید می‌شود، گرفته‌ایم.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۱۳ دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید کسی اطلاع دارد زمان بررسی مرحله “کارشناس استعلام و تحقیق” وزارت علوم چقدر زمان خواهد برد؟؟؟ این مرحله ابلاغ رای وزارت به دانشگاه چقدر زمان خواهد برد؟؟؟
    الان ۲ ماهه پرونده من در این مرحله است!!!

    • سلام
      پرونده من هشت ماه است که در این مرحله است.
      سه تا استعلام می گیرند برای من دوتاش اومده یکیش ماهها ست نیامده. بعد هم که استعلام ها بیاید می رود برای تعیین نوبت برای بررسی استعلام ها و نتیجه نهایی.
      کلا زمانبر است.

  2. دانشگاه صنعتی سهند تبریز که به بهانه نیامدن کد استخدامی ۶ ماهه حقوق ما رو نمیده. خواهشا رسیدگی کنید.

  3. سلام
    وزیر محترم علوم. خواهشا لطفا اختیار جذب هیات علمی رو از دانشگاه ها بگیرید و فرآیند جذب را بوسیله برگزاری آزمون سراسری و انجام مصاحبه توسط افراد بی طرف انجام بدید. من از سال ۹۸ دارم فراخوان عادی و فرآیند جذب نخبگان شرکت میکنم با وجود داشتن رزومه داخلی و خارجی قوی و فارغ التحصیلی از دانشگاه تهران هنوز هیچ دانشگاهی تاییده بهم نداده است. جناب محترم وزیر فرآیند جذب شما سراسر پارتی بازیه. از لحظه اول که در دانشگاه شروع میشه تا لحظه آخر که در خود وزارتخانه است. من واقعا بعد از ۴ سال تلاش دیگر نمیخوام به آینده خودم خیانت کنم. من وارد بازار آزاد شدم ولی شما یادتون باشه که فقط سخنران خوبی هستید ولی در عمل هیچکاری برای ما جوانانی که فقط تکیه‌شون به تلاش خودشونه نکردید. من دیدار رهبری و نخبگان یک نامه ای مکتوب به دست شما دادم ولی هیچ تغیری ایجاد نشد. اجرکم عندالله

  4. ما فراخوان ۱۴۰۰ هستیم. هنوز کد استخدامی نیامده. بیزحمت اول، قبلی ها را رسیدگی کنید، بعد برید سراغ بعدیها

  5. آقای وزیر تکلیف آن متقاضیانی که دهه۹۰ مدام شرکت نمودند و پذیرش گرفتند و کارشکنی دایره گسترش سبب منع آنها و افزایش سن جذب شان شد و الان باز حق التدریسی هستند آیا مشمول عدالت بازبینی و احقاق حقوق قرار می گیرند؟

  6. ابلاغ این مصوبه به دانشگاه ها چقدر زمان میبره؟

  7. عزیزجان شما فعلا وضعیت اسخدامی اساتیدی که قبلا استخدامشون کردین رو مشخص کنید، بعد بیانیه بدهید. الان میدونید پیام نور داره با اساتید علوم پایه و فنی مهندسی که سالها براش زحمت کشیده اند، چکار میکنه؟ یا نمیدونید!؟

  8. خبر خیلی خوبی است

  9. اقای دکتر زلفی گل. از تلاش هاتون برای اعضای هیات علمی ممنونیم. اما قوانین دست و پا گیر که متاسفانه بیشتر شده، باعث آزردگی و ناراحتی اساتید شده. موظفی اساتید از ۱۰ واحد ۱۲ واحد شده. به علاوه الزام به حضور ۴ روز در هفته و ۱۰۰ ساعت در ماه، یک مانع تراشی بر سر فعالیت تحقیقاتی آزاد اساتید هست. گویا استاد یک کارمند ساعتی است که حضور فیزیکی اش در دانشگاه ارزش داره!!! حال آنکه باید از استاد بیلان کاری بخواهید. تدریس عالی موظفی. فعالیت پژوهشی مشخص. فعالیت فرهنگی مشخص. نه ساعت زدن و کارت زدن و.. بعد انتظار داشته باشید اساتید مهاجرت نکنن.. و تغییر شغل ندن. بسیاری از همکاران ما در دانشگاه بخاطر همین مانع های اداری محدودکننده و اعصاب خورد کن توی همین سال گذشته یا تغییر شغل دادن یا مهاجرت. پس استاد را آزاد بگذارید. استاد میخواد برای تحقیقاتش از یک دانشگاه در شهر دیگری استفاده کنه، میخواد در منزل کنار فرزندش پژوهش کنه، در محیط امن خانه.. پس چرا مانع تراشی میکنید؟ چرا شان اساتید را در حد کارمند ساعتی پایین میارین. موانع را بردارید و بگذارید راحت کتاب بنویسیم، مقاله بنویسیم، ابداع کنیم. ان شاالله رسیدگی میکنید
    راه دیگری بجز اینجا برای انتقال پیام نداشتیم.

    • سلام
      دوست عزیز هیات علمی توانایی و سواد این موارد را ندارد و فقط از دانشجو کار می کشد، پس بهتر است همان چهار روز دانشگاه باشد و مانند یک کارمند ساده رفت و آمد کند. اینقدر الکی شأن را بالا نبرید. در این مملکت دکتری دیگر جایگاهی ندارد و هیات علمی نما ها که توانایی هیچ کاری ندارند باید به حاشیه بروند تا نقشه جامع علمی کشور اصلاح شود. تولید این همه دکتری نتیجه جز این ندارد.

      • استاد را کردند کارمند. اگر میخواستیم کارمند بشیم که باید ۲۰ سال پیش کارمند میشدیم، این همه درس نمیخوندیم که پشت میز بنشینیم تا ساعت مون پر بشه. واقعا مضحک و مسخره اس. استاد باید تدریس کنه، کار پژوهشی کنه، آزاد و رها. نه کارمندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *