خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ثبت نام ۳۵۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی در فراخوان جذب هیات علمی

ثبت نام ۳۵۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی در فراخوان جذب هیات علمی

شرایط ثبت‌نام داوطلبان مشمول نظام وظیفه در فراخوان عمومی جذب هیات علمی فراهم شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: پس از ۴ سال که وزارت علوم فرصت تامین اعضای هیئت علمی طرح سربازی را کنار گذاشته بود؛ در دولت سیزدهم این فرصت مجدداً احیا شد و ۳۵۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی غیر غایب دارای مدرک دکترا در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریورماه ۱۴۰۲ ثبت نام کردند.

محمد خلج امیرحسینی گفت: در اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲ که در شهریورماه منتشر شد، فرصت ثبت نام مشمولان نیز فراهم شد و دانش آموختگان دکترا که فاقد کارت پایان خدمت و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه بودند، توانستند در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شوند.

وی افزود: مشمولانی که در این فراخوان ثبت‌نام کردند، اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند، به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

شرکت مشمولان نظام وظیفه در فراخوان جذب این دوره تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل از آن داشت که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

_ تا قبل از سال ۱۳۹۸ صرفاً امکان جذب مشمولین آماده به خدمت فراهم بود. اما در فراخوان‌های سال ۱۴۰۲ امکان جذب تمام مشمولین (حتی افراد در حین خدمت‌ مقدس سربازی) نیز فراهم شد.

_ تا قبل از سال ۱۳۹۸ جذب عضو هیئت علمی طرح سربازی طی فراخوان جداگانه‌ای صورت می‌پذیرفت، که منشاء اعتراض مبنی برعدم رعایت عدالت بود. اما در سال ۱۴۰۲ تمامی داوطلبان عضویت در هیئت علمی (اعم از دارندگان کارت پایان خدمت سربازی و مشمولین) صرفاً در قالب یک فراخوان و در رقابت با یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *