خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم حرکت به سمت جذب موقت هیات علمی

لزوم حرکت به سمت جذب موقت هیات علمی

وزیر بهداشت گفت: جذب هیئت علمی به‌صورت استخدام رسمی در دنیا منسوخ شده و همگی موقت هستند و باید این موضوع در فرآیند جذب نیز دیده شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب‌سایت هیات علمی، دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی گفت: این مصوبه خوب باید اجرایی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در ساختار معیوب نمی‌توان مسئله را حل کرد، جذب، ارتقاء، حل مسئله و مقاله‌محوری همگی باید در آئین‌نامه جدید مورد توجه قرار گیرد. در وزارت بهداشت مشکل کمتری داریم چون موضوعات پژوهشی کاربردی‌تر هستند اما آئین‌نامه جدید باید نظام‌ها را جداگانه مورد بحث قرار دهد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: جذب هیئت علمی به‌صورت استخدام رسمی در دنیا منسوخ شده و همگی موقت هستند باید این موضوع در فرآیند جذب نیز دیده شود.

دکتر عین اللهی همچنین خواستار ایجاد نظام جدیدی برای چاپ و انتشار مقالات شد.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۶ دیدگاه

  1. خوبه شبیه خارج بشیم ولی خب اول حقوق و مزایا رو هم مثل اونا کنین بعد اینکارو کنین، همین قطر ۴۰۰ میلیون می ده اینجا ۱۵، من هیات علمی دانشگاه غیرانتفاعی هستم حقوقم ۴ میلیون هست. به دادمون برسید خب. ضمن اینکه در خارج، کسیکه مثلا از ایتالیا دکتری گرفته به راحتی در تمام کشورهای اروپایی و آسیایی می تونه هیات علمی موقت بشه، اما با این طرح آیا برای ما اینهمه فرصت هست؟ خیر

  2. بشدت موافقم مطابق استاندارد های بین المللی حرکت کنیم.

    حقوق؛ مزایا؛ شرح وظایف؛ تشویقی ؛ تنبیهی؛ علمی و عملی.
    اولین نفری که با این قانون از گردش علمی خارج میشه شخص وزیر هست و بسیار از این ایفراد البته!

  3. احتمالا در نظر دارید سیاست تشویقی برای مهاجرت اعضای هیات علمی با این تصمیم اعمال کنید .

  4. هر وقت حقوق اعضای هیات علمی تون و بودجه های پژوهشی ها تون شبیه خارج از کشور کردین بعد بیاین در مورد استخدام موقت و رسمی این گروه صحبت کنید .

  5. هیات علمی تازه استخدام شده

    امنیت شغلی بالایی داریم باید بالاتر بره!! خداوکیلی خودتون ۷۰ سال ذینفع بودین و بهره بردین اما نوبت نسل جدید که میرسه دنبال قوانین سخت گیرانه هستین! چه معنی میده؟ دهه هفتاد اغلب اعضای هیات علمی مربی بودن و بورسیه دکتری شدن. اما الان بعد از ۵ سال دوندگی و هفت خان رستم برای جذب شما باز دنبال قانونی می گردید امنیت شغلی پایین ما را پایین تر بیارین؟! خدارو در نظر بگیرید و خودتون بذارید جای اساتید جوان و تازه استخدام شده. نمیدونم چه شانسیه هرچی قوانین سخت گیرانه است از نسل ما شروع میشه! دهه شصتی ها با اون پیک جمعیتی و ترافیک کنکور و اشتغال و … الان خیلی راحت بهترین رشته ها بدون کنکور شدن و ترافیکی هم برای کار وجود نداره. چه گناهی کردیم دهه شصت متولد شدیم

  6. معنا جمله: که هر وقت خواستیم به هر بهانه طرف را بیرون بیاندازیم. باید از این شخص پرسید که وضعیت استخدامی خودت رسمی است یا موقت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *