خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » درخواست رییس دانشگاه آزاد برای تغییر کلی آیین نامه ارتقا هیات علمی

درخواست رییس دانشگاه آزاد برای تغییر کلی آیین نامه ارتقا هیات علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آئین‌نامه ارتقاء فعلی نیاز به اصلاح ندارد بلکه باید آئین‌نامه جدید نوشته شود زیرا همه دانشگاه‌ها و نظام‌ها را نمی‌توان یکجا و واحد در نظر گرفت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب‌سایت هیات علمی، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست بررسی تغییر ملاک ارتقاء اعضای هیئت علمی بیان کرد: موضوع ارتقاء باید در خیز جدید علمی دیده شود.

وی افزود: در خیز اول علمی که تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت، تحصیلاتِ تکمیلی‌محور، مقاله‌محور و متصل به جریان جهانی دانش بدون اتصال به جریان داخلی را مدنظر داشتیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از ۲۰۱۱ به بعد در تله مرگ صورت‌گرایی در علم افتادیم، به‌طوری که نظام سلطه با بهره‌گیری از فناوری نو در ارتباطات علمی، پایگاه‌های اطلاعاتی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی و اعمال معیارهای علم‌سنجی جهانی، نقش‌آفرینی ناشران معدود بین‌المللی در مدیریت دانش جهانی، دانشمندسازی، اعتباردهی کاذب و توسعه نگاه صرفا کمی به بروندادهای علمی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی را مدنظر قرار داد. در این نگاه بهره‌گیری از استادان دیگر ملل صرفا با مهاجرت نخبگان همراه نیست بلکه دانشگاه‌ها در هر جایی هستند باید به خدمت نظام سلطه درآیند. تحقیقات اکتشافی و ناب در سیطره مولدان و پیشروان علم باشد و بقیه فعالان عرصه تحقیقات کاربردی و توسعه باشند.

وی بیان کرد: برای ورود به دوره جدید باید حل مسئله پروژه‌محور در تحصیلات تکمیلی گنجانده شود، خروجی آن دانش فنی و آفرینش فناوری و خلق کننده جریان ملی دانش مقوّم جریان جهانی دانش باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: آئین‌نامه ارتقاء فعلی نیاز به اصلاح ندارد بلکه باید آئین‌نامه جدید نوشته شود. همه دانشگاه‌ها و نظام‌ها را نمی‌توان یکجا و واحد در نظر گرفت. باید گفتمان جدیدی حاکم شود.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *