خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی بهترین مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه

استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی بهترین مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از بهترین مسیر‌های ارتباط بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری وزارتخانه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی استفاده از ظرفیت و پتانسیل اعضای هیات علمی و یاوران علمی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم روز پنجشنبه در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، اظهار کرد: دوستان ما در دولت شهادت می‌دهند که هر زمان فردی از اعضای هیات علمی برای مسئولیت استانداری، مدیریت انتخاب می‌شود، کاملاً حمایت می‌کنم.

وی افزود: یکی از بهترین مسیر‌ها برای ارتباط بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، وزارتخانه‌های مختلف، صنایع مختلف و دستگاه‌های اجرایی این است که از ظرفیت و پتانسیل اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و یاوران علمی مستقر در دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کنیم و مسئولیت‌ها را به آن‌ها بسپاریم؛ چرا که هم شایستگی‌های علمی دارند و هم به عنوان حلقه واسط بین صنعت جامعه و دانشگاه می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی گفت: اگر فناوری‌های جدید را در اختیار خود نداشته باشیم و در صنایع به آنها بی‌توجهی کنیم به راحتی قدرت خود را در جهان از دست خواهیم. کشورهای پیشرفته در دنیا با استفاده از علم و فناوری قدرت خود را افزایش داده اند؛ زیرا به دنبال استفاده از قدرت نرم و ارزان هستند تا بتوانند با استفاده از علم و فناوری به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنند.

زلفی گل تاکید کرد: سرمایه‌گذاری و صادرات علم و فناوری هم اکنون در دنیا جاذبه زیادی دارد و سرمایه بشری و سرمایه‌های اجتماعی امروز به تبع علم و فناوری اهمیت پیدا کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: با توجه به نوع نگاهی که در دولت سیزدهم وجود دارد، هم اکنون بسترهای مناسبی برای ارتباط بین دانشگاه‌ها پارک های علم و فناوری و صنایع مختلف به وجود آمده است تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه پایدار کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها هم اکنون فعال شده تا با استفاده از ظرفیت صنعتگران، دانشجویان و متخصصان صنعتی، بسترهای دانش بنیان را ترویج کنند.

زلفی گل با تاکید بر اهمیت پارک های علم و فناوری اظهار داشت: با حضور دانشجویان در پارک‌های علم و فناوری، ارتباط صنعت و دانشگاه  می‌تواند زمینه فرصت‌های مطالعاتی را به وجود آورد تا این فرهنگ جدید در کشور به صورت مادام العمر نقش خود را ایفا کند

وی بیان کرد: امروز کشورهای پیشرفته در دنیا مسیر خود را از طریق استفاده از علم و فناوری دنبال می‌کنند تا متفکران کشورهای پیشرو در این زمینه بتوانند با مزیت سازی به علوم و فنون پیشرفته جدید دست پیدا کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان و دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد و گفت: باید برگزاری این رویداد را به فال نیک بگیریم؛ زیرا نشان دهنده نگاه ویژه دولت مردمی به توسعه علم و فناوری‌های جدید و توسعه صنعت دانش بنیان است.

به گزارش آنا، نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان صبح امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صمت، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گشایش یافت.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

یک دیدگاه

  1. آقای دکتر زلفی گل. چطور میخواید از ظرفیت اساتید استفاده کنید وقتی ۴۰ ساعت در هفته موظفی حضور ما در دانشگاه است. بسیاری از اساتید فعالیت های پژوهشی شون در خارج از دانشگاه شکل میگیره و این حضور ۴ روزه مانع بزرگیه برای روند تحقیق. در دانشگاه دست و پای ما بسته است و امکان فعالیت پژوهشی آزاد سلب میشه. ما موظفیم ۱۲ واحد تدریس کنیم بسیار خب. تدریس میکنیم. موظفیم پژوهش، مقاله پژوهشی، کتاب و وو داشته باشیم تا ارتقا پیدا کنیم، بسیار خب. انجام میدیم . ولی حضور فیزیکی در دانشگاه مانع تحقیقات هست. تابحال در این ۲ سال اقدامات بزرگی برای بهبود وضع دانشگاهها انجام دادید، ای کاش این قانون دست و پا گیر را هم حذف کنید. اساتید واقعا گرفتار این وضعیتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *