خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » استادپروری دانشگاه آزاد با استفاده از دانشجویان دکتری به عنوان دستیار آموزشی

استادپروری دانشگاه آزاد با استفاده از دانشجویان دکتری به عنوان دستیار آموزشی

ارتقای مهارت‌های تدریس، سرمایه گذاری در حوزه نیروی‌انسانی مستعد، تعمیق دانش تخصصی دانشجویان دکتری و ارتقای کبفیت علمی و ایجاد یکپارچگی و هم‌افزایی در هرم دانشجویی دانشگاه از اهداف طرح دستیار آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست تخصصی با عنوان پیوند دانشگاه و دستیاران آموزشی با شرکت دستیاران آموزشی واحد یادگار امام (ره) و حضور معاونان واحد، کلبعلی مدیر گزینش و  پیریایی مدیر باشگاه پژوهشگران جوان واحد و همچنین خاقانی مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات خوارزمی مجتمع یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

در این نشست که به همت باشگاه پژوهشگران جوان و معاونت آموزشی و مهارتی واحد برگزار شد، هاشمی تنکابنی معاون فرهنگی و دانشجوی واحد ضمن تهنیت ایام هفته وحدت و فرارسیدن میلاد سراسر نور و رحمت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ورود دستیاران آموزشی واحد را به کسوت معلمی تبریک گفته و اظهار کرد: جایگاه رفیع تعلیم و تربیت در اسلام به قدری حایز اهمیت است که پیامبر رحمت در حدیثی می‌فرمایند من تعلمت منه حرفاً، صرت له عبداً از این رو بر همه مدرسان عزیز لازم است با الگو قرار دادن پیامبر و ائمه معصومین با حفظ قداست کسوت معلمی در تعلیم و تربیت به عنوان وظیفه اصلی استادان ارجمند همزمان با بصیرت‌افزایی در تزکیه نفس تمام توان خود را به کار گیرند تا به فضل الهی بتوانند در راه تربیت دانشجویان به عنوان ادامه دهندگان تفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

در ادامه هادی باقرزاده معاون آموزشی و مهارتی واحد یادگار امام (ره) شهرری طرح دستیاران آموزشی را فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرده و گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان دکتری در قالب طرح دستیار آموزشی در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و اجرایی کردن طرح نظام نخبه پروری و جذب استعداد‌های درخشان و ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی طراحی و برنامه‌ریزی شده‌است.

وی با مثبت ارزیابی نمودن این طرح و دستاوردهای آن اضافه کرد: ارتقای مهارت‌های مدرسی دانشجویان با هدف ارتقای کیفیت فعالیت آموزشی آتی، توان‌افزایی تخصصی دانشجویان در تدریس، سرمایه گذاری در حوزه نیروی‌انسانی مستعد، تعمیق دانش تخصصی دانشجویان دکتری و ارتقای کبفیت علمی و ایجاد یکپارچگی و هم‌افزایی در هرم دانشجویی دانشگاه از جمله اهدافی است که در  بخشنامه صادره مد نظر بوده‌است.

وی با اشاره به استقبال متقاضیان از طرح دستیاران آموزشی در مقطع دکتری اضافه کرد: هدف اصلی این طرح استاد پروری است که از میان ۲ هزار و ۸۳۶ نفری که دانشگاه یادگار امام (ره) را انتخاب کردند، ۷۱۸ نفر برای تدریس در ترم جاری انتخاب شدند.

باقرزاده بیان کرد: یکی از مزیت‌های این طرح، ارتقای آموزش در مقطع دکتری است که امیدواریم با جذب تفکرات جدید و نیروی جدید به عنوان دستار آموزشی بتوانیم شاهد رشد کیفی آموزش در دانشگاه باشیم.

معاون آموزشی و مهارتی واحد یادگار امام خمینی (ره) خطاب به استادان طرح دستیار آموزشی گفت: از آنجایی که بحث خروجی دانشگاه بسیار مهم بوده و دانشگاه امانت بزرگی را به شما اساتید سپرده است، با عنایت به ماموریت واجد یادگار امام (ره) در جهت تعمیم مهارت‌آموزی به دانشجویان از همکاران دستیار آموزشی تقاضا داریم با توجه ویژه به مقررات و آئین‌نامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تلاش بیشتری داشته تا فارغ التحصیلان در زمان فراغت از تحصیل با مهارت خاصی وارد جامعه شوند.

شهاب خاقانی مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: طرح دستیاران آموزشی فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی این طرح را به عنوان تنها راه استادپروری دانست و گفت: هدف در واقع ارتقای مهارتی دانشجویان دکتری است و ما اجرای این طرح را به عنوان یک جایزه تحصیلی نیز درنظر می‌گیریم.

وی با تشریح جزئیات روند جذب دانشجویان مقطع دکتری در این طرح افزود: براساس بند‌های بخشنامه؛ دستیار آموزشی باید دانشجوی مقطع دکتری در یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی باشد و در هر نیمسال تحصیلی ثبت‌نام آموزشی و انتخاب واحد داشته باشد. همچنین دانشجویان دکتری تخصصی پس از گذراندن ترم اول می‌توانند به عنوان دستیار آموزشی، در واحد محل تحصیل یا واحد دیگر، حسب درخواست دانشجوی دکتری یا واحد پیشنهادی دانشگاه و تایید واحد دانشگاهی، مشغول به تدریس شوند. البته استفاده از دستیاران آموزشی صرفاً در مقاطع کاردانی، کارشناسی برای دروس نظری امکان‌پذیر است.

 خسرو عزیزی، معاون توسعه مدیریت و منابع واحد یادگار امام(ره) در بخشی دیگری از این نشست در خصوص مزایای مالی طرح تصریح کرد: دانشجویان دکتری شرکت کننده در این طرح متناسب با میزان تدریس خود و معادل با مربی پایه یک از بخشی از شهریه تحصیلی معاف خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این دانشجویان، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و خود را متعلق به دانشگاه می‌دانند روحیه مسئولیت‌پذیری هم در آنها دوچندان است.

گفتنی است؛ بخش عمده این نشست تخصصی را طرح سوالات مطرح شده از سوی دستیاران آموزشی و پاسخ از سوی مسئولان سازمان و واحد به خود اختصاص داده بود.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۷ دیدگاه

  1. ایشون چطور تونستن همچین ادعایی رو مطرح کنن درحالی که دانشگاه آزادبواسطه ی طرح عجیب وغریب دستیار آموزشی،هزاران استاد حق التدریس روباچندین سال سابقه، بیکار کردند؟؟؟!!!!! ویا دارن مقدمات بیکارشدن این اساتید روفراهم می کنن!!!! اندکی عدالت لطفا واگر نه ، قدری انصاف خواهشا….شمااگراستادپرور بودید،اساتیدحق التدریس رو بیکار نمی کردید…..

  2. آیا کسی در جریان هست که تکلیف این استادانی که گواهینامه ویژه مدرسی دریافت کردن (بعد از پایان دوره دکتری) چی میشه؟ آیا می تونن هنوز با دانشگاه همکاریشون رو ادامه بدن؟

  3. دکتری دانشگاه بهشتی

    چیزی هم مونده پولی نکرده باشید!؟

  4. این اساتید برای چه زمانی پرورش داده می شوند؟؟؟
    برای آرزوی تدریس پس از فارغ التحصیلی؟؟؟
    تکلیف دانشجویانی که چند دهه از اساتید پرورش نیافته استفاده کردن چیست؟ تکلیف دانشجویانی که در حال حاضر و سال های آتی از اساتید در حال پرورش باید استفاده کنند چیست؟؟؟ تکلیف این اساتید پس از پرورش چیست؟؟؟؟

    • تکلیف رو تو روشن نمیکنی ما دانشجویان دکترا کلی درس خوندیم و الان حقمون هست که بریم سرکار فهمیدی یا بهت حالی کنم؟؟

      • حقیقت تلخ است آقا سینا. خیلی از فارغ التحصیلان با مدارج علمی بالا حتی با تعداد مقالات بالا به خاطر رانت و باندبازی اصلا نمیتونن هیات علمی شوند. دانشگاه برای متقاضی با ۱۲ تا مقاله و معدل بالا عدم کفایت علمی زده و فارغ التحصیل با یک مقاله را گرفته.

      • برخی پستهای همین پیج که راجع به جذب سالهای گذشته هست بالای چند هزار یا چند صد کامنت دارن. شما دانشجو هستی میری تدریس میکنی فکر میکنی دانشگاه جذبت میکنه؟ نه هر سال ورودی داره . ورودی جدید را میگیره برای تدریس. الان افراد حق التدریس را با چندین سال سابقه گذاشته کنار سی و دو هزار نفر. چند سال دیگه هم اساتیدی که داره پیمانی هستن اونا را تمدید نمیکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *