خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تصویب دستورالعمل‌های مختلف برای تشویق اساتید در وزارت علوم

تصویب دستورالعمل‌های مختلف برای تشویق اساتید در وزارت علوم

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت جذب با بیان اینکه دستورالعمل‌های مختلفی برای تشویق اساتید تصویب شده است، گفت: ضروری است نواستادان این آیین‌نامه‌ها را مطالعه کنند و با آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد سلیمانی در آیین گشایش طرح تعالی منش استادی مهارت‌های ناب شاگردپروری با بیان این‌که نزدیک دو سال بر روی طرح تعالی منش استادی کار شده است، گفت: مدیریت حاکم بر وزارت علوم فعلی مدیریت علمی است و عالمان حاکم‌اند. مدیران آموزش عالی فعلی، با پژوهش دست و پنجه نرم کرده و تولید فناوری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که پای کار این کشور می‌آید، عاشق این کشور و مردم می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دستورالعمل‌های مختلفی برای تشویق اساتید تصویب شده است، گفت: ضروری است نواستادان این آیین‌نامه‌ها را مطالعه کنند و با آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

وی به پایه‌های تشویقی اشاره کرد و گفت: برای تدوین آیین نامه پایه‌های تشویقی ساعت‌ها وقت گذاشته شده و از حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر نظرخواهی شده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این آیین‌نامه به حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و … پرداخته شده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در مورد تصویب آیین‌نامه پژوهانه اساتید تازه استخدام گفت: است ایین‌نامه به تازگی تصویب شده و در برخی دانشگاه‌ها در حال اجرا است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آیین‌نامه‌های سرآمد فرهنگی، سرآمد آموزشی، سرآمد پژوهشی و سرآمد فناوری نیز در حال تصویب در هیئت‌های امنا است.
همچنبن تعاملات بین‌المللی نیز از نکات مهمی است که در دستور کار هیئت‌های امنا قرار دارد.

به گفته سلیمانی؛ سال گذشته حقوق اساتید حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به جذب دانشجوی از طریق استاد محوری گفت: موضوع استاد محوری در حال توسعه است و در این طرح استاد می‌تواند دانشجوی استاد محور بگیرد.

سلیمانی در ادامه به برنامه‌های وزارت علوم برای در نظر گرفتن استاد راهنما و استاد راهبر برای دانشجویان نوورود اشاره کرد.

وی در مورد اصلاح آیین نامه ارتقا گفت: این آیین‌نامه امکان دریافت سالانه ۲ پایه تشویقی وجود دارد، گفت: اگر استادی برنامه‌ریزی داشته باشد، با استفاده از این آیین‌نامه می‌تواند تا ۷۰ سالگی به تدریس بپردازد.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه اساتید باید چند بعدی باشند، به اساتید تازه استخدام توصیه کرد: نباید مقاله را دست کم گرفت. هرکس کار پژوهشی کند، باید برونداد داشته باشد.. ممکن است برونداد آن مقاله، کتاب، سخنرانی و … باشد؛ نمی‌توان گفت مقاله و کتاب بد است باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *