خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ۳ برابر شدن مبلغ پایه گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران

۳ برابر شدن مبلغ پایه گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران

مبلغ پایه هر امتیاز گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید رشد سه برابری پیدا کرد.

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در توضیح رشد ۳ برابری مبلغ پایه هر امتیاز گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، اظهار داشت: اعضای هیأت علمی در ازای هر فعالیت و تولید علمی که انجام می‌دهند، امتیازی دریافت می‌کنند که به ازای هر امتیاز، مبلغ پایه گرنتی در نظر گرفته می‌شود. سال‌ها است که مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر امتیاز به عضو هیأت علمی تعلق می‌گرفت، به عبارتی مبلغ پایه گرنت برای هر امتیاز برابر ۲۵۰ هزار تومان بود که اکنون مبلغ پایه گرنت برای هر امتیاز به حدود ۷۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با اشاره به ارتقای ۸۳ پله‌ای جایگاه دانشگاه تهران در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (رتبه‌بندی دانشگاه ملی تایوان) نسبت به ویرایش ۲۰۲۲ این نظام رتبه‌بندی، گفت: بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی «رتبه‌بندی عملکرد علمی دانشگاه‌های جهان»، دانشگاه تهران در جایگاه نخست ملی و ۲۸۶ جهان ایستاده است، در حالی که در سال گذشته دانشگاه تهران دومین دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی و رتبه جهانی آن ۳۶۹ بود. قطعاً به زودی آثار اقدامات انگیزشی نظیر افزایش مبلغ حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و اعطای گرنت‌های ویژه به اساتیدی که در زمینه تولید علم پیشرو هستند را در ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: سه برابر شدن مبلغ پایه گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز اقدام جدیدی است که با مساعدت رئیس دانشگاه تهران و به منظور تشویق بیشتر اعضای هیأت علمی برای انجام کار علمی محقق شده است.

دکتر فکور درباره پرداخت گرنت به اعضای هیأت علمی نیز اظهار داشت: تاکنون نصف مبلغ گرنت ۱۴۰۲ با مبلغ پایه گرنت قبلی پرداخت شده است و به زودی این مبلغ گرنت بر پایه مبلغ جدید به روز خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران درباره گرنت اعضای هیأت علمی تازه جذب شده دانشگاه تهران نیز اعلام کرد: اعضای هیأت علمی تازه جذب شده دانشگاه تهران در همه رشته‌ها و گروه‌های تخصصی در بدو ورود حداقل ۲۵ میلیون تومان به عنوان گرنت ورودی دریافت می‌کنند.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۳ دیدگاه

  1. سلام چرا به مربی که تازه هیات علمی شده ، گرنت تعلق نمیگیره . میگن فقط دکتری

  2. اساتید بقیه دانشگاهها چه فرقی دارن با دانشگاه تهران؟ چرا بین اساتید تبعیض میگذارید؟ وقتی حرف از عدالت اموزشی میشه، باید این عدالت نه تنها بین دانشجو و دانش اموز که بین اساتید هم باشه. وگرنه فاتحه عدالت رو بخونید.

    • ما که دانشجوی دکترای دانشگاه تهران بودیم ریالی از گرنت بابت هزینه آزمایشهامون پرداخت نشد، معلوم نیست کجا هزینه میشه این گرنتها. اصولا باید صرف هزینه تحقیقات بشه ولی عملا اینطور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *