خانه » اخبار دوره دکتری » موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای ایجاد ظرفیت گذراندن سربازی دانش آموختگان دکتری در قالب طرح پسادکتری

موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای ایجاد ظرفیت گذراندن سربازی دانش آموختگان دکتری در قالب طرح پسادکتری

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای ایجاد ظرفیت گذراندن دوره سربازی در قالب طرح پسادکتری برای دانش آموختگان مقطع دکتری خبر داد و گفت: آیین نامه این طرح تا یک ماه ‌آینده به صورت مشترک توسط وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

سجاد محمدعلی‌نژاد در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری برای دولت سیزدهم، ایجاد این معاونت را برای اولین‌بار توسط وزیر علوم با اهمیت دانست و ادامه داد: تاسیس این معاونت نشان دهنده جایگاه حوزه فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان در این دولت است.

وی افزود: در این بازه زمانی، همه سعی و تلاش ما برای این بوده که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری تقویت شوند. مجموعه پردیس‌های علم و فناوری طراحی شده که این پردیس‌ها جدای از پارک‌های استانی در دانشگاه‌های کشور شروع به راه‌اندازی شده‌اند و برخی از آنها به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی یا بنگاه‌های بزرگ در حال طراحی هستند. تمام سعی بر این بوده که زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سراسر کشور تقویت شوند و افزایش پیدا کنند.

محمدعلی نژاد همچنین درباره طرح‌های جدید این معاونت گفت: چند طرح جدید هم در این دوره شروع شده، مثل دستیار فناوری که برای اولین بار سال گذشته انجام شد و از اول مهر ماه دور دوم این طرح شروع خواهد شد. به موجب این طرح، دانشجویان مقاطع مختلف در شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حضور پیدا می‌کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه درباره تاسیس سامانه «نان» بیان کرد: در این سامانه نیازهای بخش‌های مختلف اجرایی و مجموعه دستگاه‌ها و شرکت‌ها بارگذاری شده و در راستای جهت‌دهی به دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای کشور است و سعی شده موضوعات مختلف در دانشگاه‍‌ها، بر اساس حل این نیازهای اعلام شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح شود.

خبرخوب برای سربازی نرفته‌ها

محمدعلی‌نژاد گفت: بر اساس موافقتی که ستاد کل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری گرفته‌اند، از این به بعد و هر سال این امکان فراهم شده تا دانش آموختگان مقطع دکتری، دوره سربازی را در قالب دوره پسادکتری بگذرانند و ظرف یک‌ماه آینده آیین‌نامه آن به صورت مشترک توسط وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید نسبت به اعلام نیازهایشان و دانش آموختگانی که سربازی نرفته‌اند برای نام نویسی در این طرح اقدام کنند. درواقع برای این دسته از دانشجویان، این فرصت هم پسادکتری محسوب می‌شود و هم بعد از آن کارت پایان خدمت به آنها داده خواهد شد. برخی از این دانش آموختگان در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مربوطه و برخی هم در واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، دوره خود را می‌گذرانند.

محمدعلی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین دانشگاه محل تحصیل متقاضیان وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر چنین محدودیتی وجود ندارد، اما به طور طبیعی یک فرایند ارزیابی وجود خواهد داشت. چون به احتمال زیاد میزان تقاضا از ظرفیت فعلی بیشتر است و افراد متقاضی باید گزینش شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم، با عنوان روایت خدمت در خصوص اقدامات و دستاوردهای این معاونت از زمان شکل‌گیری آن صحبت کرد.

نمایشگاه روایت خدمت با شعار وعده، وفا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از چهارم تا هفتم شهریور ماه با هدف تبیین دستاوردهای دولت مردمی برگزار شد.

همچنین ببینید

تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

تخصیص سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *