خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پرداخت پژوهانه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی به اساتید تازه استخدام و انتقالی

پرداخت پژوهانه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی به اساتید تازه استخدام و انتقالی

وزیر علوم گفت: برای اساتید تازه استخدام و انتقالی‌ها در رشته پژوهشی ۱۵۰ میلیون تومان، برای اساتید رشته میدانی ۱۰۰ میلیون و اساتید رشته نظری ۵۰ میلیون پژوهانه اعطا می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل امروز (چهارشنبه) در پنجاه و هشتمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در حوزه آموزش باید مُر قانون کامل اجرا شود ولی در حوزه پژوهش سیاست ها متفاوت است و بودجه پژوهشی خارج از شمول است و معاون پژوهشی با دست بازتری می‌تواند بودجه را هزینه کند.

آیین نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست

وی ادامه داد: برای تخصیص درست بودجه به فعالیت های پژوهشی تصمیم گرفتیم، آیین نامه پژوهانه را تدوین کنیم، این آیین نامه در هیات امنای دانشگاه های مختلف تصویب شده و بعد از تصویب نهایی در هیات امنای و هیات ممیزه وزارت علوم از سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست. اگر دانشگاهی این آیین نامه را اجرا نکند و بودجه پژوهانه را تخصیص ندهد، خلاف کرده است. روسای دانشگاه‌ها نگران بودجه نباشند، بودجه این پژوهانه تامین خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه را نیز برای تخصیص آن ترغیب می کنیم.

وزیر علوم با اشاره به راه اندازی سامانه نان از سال گذشته و ثبت نیازها و ایده ها در این سامانه گفت: استاد هر نیازی را در سامانه نان ثبت کند، می تواند از استعدادهای درخشان دانشجوی ارشد و دکتری بدون آزمون جذب کند و ظرفیت خوبی است.

پرداخت پژوهانه به اساتید تازه استخدام و انتقالی

وی با اشاره به اعطای پژوهانه به استادان جدید استخدام عنوان کرد: گزارش داشتیم این پژوهانه که از ابتدای سال از سازمان برنامه و بودجه تامین شد، هنوز به استادان اعطا نشده است. بنابراین می خواهیم این پژوهانه را زودتر به استادان جوان اعطا کنید.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۵ دیدگاه

  1. متاسفانه برخی دانشگاه ها نزدیک به بیست تومان دادند و دانشگاه دیگر ۴۰ میلیون پژوهانه،این ناعدالتی چندان مشخص نیست، دانشگاه ها همه مبلغ را پرداخت نمی کنند،بهانه می آورند برای پرداخت ۴۰ میلیون به اساتید نازه استخدام

  2. برخی دانشگاه ها مبلغ پژوهانه را کمتر به اساتید داده اند…. از طرف دیگه مدت زمان تسویه این پژوهانه هم کم هست .. با توجه به اینکه چند ماه از سال گذشته و پژوهانه به اساتید داده شده بهتر بود زمان تسویه نیز دیرتر تعیین می شد.

  3. سلام جناب وزیر علوم . ممکنه برای کد مستخدم از سازمان استخدامی/ بیشتر پیگیر باشید . مدت یک سال و دو ماهه که دانشگاه نامه فرستادن وزارت علوم از ۱۳ شهریور سال قبل وازارت برای آن سازمان نامه ارسال کردن/ هنوز خبری نیست . لازم به ذکر چندین سال مراحل فراخوان طول کشیده . واقعا برای کسانیکه از حالا اقدام میکنن شرایط پیچیده تر میشه

  4. با سلام. پژوهانه در قالب وام اعطا می‌شود یا صرفا کمک هزینه‌ای است که به پروژه‌های پژوهشی داده می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *