خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب ۵۰۰‌ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

جذب ۵۰۰‌ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: اتفاقات و اقدامات خوبی طی یک سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته و سال گذشته مجوز جذب ۵۰۰ عضو هیئت علمی را گرفتیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، سعید غیاثی امروز در دیدار هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان کشور با استاندار گیلان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش بسیار مهمی در امور تربیتی کشور دارد، اظهار کرد: در امر تربیت معلم با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری توسعه این دانشگاه مورد تاکید همه دست اندرکاران است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه در حوزه‌های مختلف در کشور نقش مهمی دارد و اگر در دولت گذشته به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌ می‌شد، وضعیت کشور بسیار بهتر بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر ریل‌گذاری جذب نیروهای جدید در دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: در نظام تربیت معلم یک ریل گذاری جدید در حال انجام بوده و شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر است؛ به طوری که دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان باید نظام نامه جامع تربیتی را بیاموزند.

غیاثی یکی از اهداف دانشگاه فرهنگیان را اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و افزود: دانشجویان در صورت ورود به دانشگاه فرهنگیان باید واحدهای مرتبط با تحول سند بنیادین را فرا بگیرند.

وی اضافه کرد: اتفاقات و اقدامات خوبی طی یک سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته و سال گذشته مجوز جذب ۵۰۰ عضو هیئت علمی را گرفتیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه وضعیت دانشگاه فرهنگیان در حوزه زیرساختی در برخی از استان‌ها مناسب نیست، تصریح کرد: اگر سعی در پرورش نیروی معلم در تراز جمهوری اسلامی را داریم باید به توسعه زیرساخت در دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شود.

غیاثی با تاکید بر لزوم توجه به رفع کمبودهای موجود در دانشگاه فرهنگیان در گیلان، خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های استان باید وارد کار شده و به توسعه این دانشگاه کمک کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با بیان اینکه در توسعه و افزایش زیر ساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان نباید جزیره‌ای عمل شود، گفت: سرانه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گیلان باید افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم از همه ظرفیت‌های خود در توسعه این مرکز علمی و آموزشی استفاده خواهد کرد و حتی از طریق مولدسازی به این دانشگاه کمک می‌کنیم تا جای مناسبی در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد.

استاندار گیلان یادآور شد: در چند سال اخیر با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه شدیم و لذا در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت ها و بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تربیت نیرو در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *