خانه » پسادکتری » اعلام میزان حقوق دانشجویان پسادکتری

اعلام میزان حقوق دانشجویان پسادکتری

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: حقوق دانشجویان پست‌داک برای فعالیت در صنعت، معادل ۸۰ درصد استادیار تازه استخدام است.
پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره جزئیات آیین‌نامه پست‌داک و حقوق و مزایای دانشجویان توضیحاتی را ارائه داد.
صالحی اظهار کرد: آیین‌نامه دانشجویان پسادکتری یا پست‌داک با ۴ نوع پسادکتری ابلاغ شده است.

وی افزود: حقوق دانشجویان پست‌داک برای فعالیت در صنعت ماهیانه معادل ۸۰ درصد استادیار تازه استخدام است و افرادی که در فعالیت تحقیقات بنیادی یا علوم انسانی و اسلامی کار می‌کنند حدود ۸۰ درصد از بودجه آن‌ها را از صندوق شورای عتف یا منابع دولتی پرداخت می‌کنیم و ۱۰ تا ۲۰ درصد مابقی بر عهده خود استادان است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دبیر شورای عالی عتف تصریح کرد: دانشجویان پسادکتری که در طرح‌های ارتباط با صنعت فعالیت می‌کنند و قصد جذب محقق پسادکتری را دارند ۵۰ درصد حقوق آن‌ها از این ناحیه پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: افرادی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند بخشی از بودجه را صندوق نوآوری و شکوفایی و بخش دیگر را دولت تأمین می‌کند و ۶۰ درصد بودجه را شرکت دانش‌بنیان را دریافت می‌کنند.

صالحی با بیان اینکه حقوق افرادی که در صنعت فعالیت می‌کنند به صورت کامل از خود صنایع پرداخت می‌شود، تاکید کرد: آیین‌نامه پست‌داک ابلاغ شده و به‌زودی تمام جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش آنا، به منظور ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت آیین‌نامه اجرایی «جذب و به‌کارگیری محققان پسا‌دکتری» توسط دبیرخانه شورای عتف با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ تدوین و در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مورخ ۷ اسفند ۱۴۰۱ مورد تصویب قرار گرفت.

از مهم‌ترین اهداف آیین‌نامه پست‌داک می‌توان به اجرای دوره پسادکتری از طریق این آیین‌نامه تأمین مالی و پرداخت حقوق ماهیانه به محققان پسادکتری و ایجاد بستر مناسب نرم افزاری با هدف توسعه دوره پسادکتری، استفاده بهینه از ظرفیت دانش‌آموختگان دوره دکتری در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و صنعتی، کمک به جذب و نگهداشت نخبگان، ایجاد بستر مناسب برای توانمندسازی دانش‌آموختگان دوره دکتری و کمک به گسترش مرز‌های دانش و حل مشکلات کشور اشاره کرد.

همچنین ببینید

تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

تخصیص سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت …

۱۰ دیدگاه

  1. یعنی هر کی توی ایران درس بخونه و اونم دکترا نابود میشه من خودم دکترا رتبه تک رقمی بودم بهترین دانشگاه دولتی درش خوندم بیکارم… دوستای دیگمم بیکارن همه دکترا تخصصی.. هر کی میتونه از این کشور فرار کنه فقط

  2. سلام، لطفا شرط سنی رو برای پسادکتری بردارید! پژوهش چه ارتباطی با سن داره کشی که ۴۱ شده حق پژوهش نداره فکر کنم برعکسه! دوستلن ۴۸ ما تو حارج دارند پست‌داک میخونند چرا رویه تحصیلی همیشه تو ایرلن نابخردانه است!؟

  3. باسلام
    لطفاً پیگیر حقوق دانشجویان دکتری هم باشید. قانونی که وجود دارد اما به آن اجرا نمی شود و دانشجویان …

  4. از دانشجویان پسا دکتری ودکتری برای گذراندن طرح سربازی با حقوق سربازی برای تدریس در دانشگاهها استفاده کنید بجای جذب واستخدام هیات علمی که هزینه گزاف وبارنالی مضاعفی بردوش دولت می گذارد .

  5. اول به دانشجوی دکتری رسیدگی کنید در کشورهای دیگه به دانشجوی دکترا حقوق میدهند اما در ایران دانشجوی دکترا همه اش باید دغدغه شغل مناسب و حقوق داشته باشه

  6. سلام. کسی اطلاع داره یک هیات علمی تازه استخدام پایه ۱ در سال ۱۴۰۲ چقدر حقوق دریافتیش هست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *