خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص گرنت پژوهشی به اساتید جوان و جدیدالاستخدام برای نخستین بار

اختصاص گرنت پژوهشی به اساتید جوان و جدیدالاستخدام برای نخستین بار

سخنگوی وزارت علوم از اختصاص کارت اعتباری گرنت ویژه اساتید جدید الاستخدام خبر داد و گفت: این گرنت برای فعالیت های پژوهشی به اساتید مذکور اختصاص می یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکترعلی شمسی پور در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره اختصاص کارت اعتباری گرنت ویژه اساتید جدید الاستخدام گفت: اساتید جوان زمانی که فعالیت خود را در دانشگاه ها آغاز می کنند، آزمایشگاه و دانشجوی تحصیلات تکمیلی به تعداد لازم ندارند، برای همین مقداری کار آنها برای انجام فعالیت های پژوهشی سخت است.

وی ادامه داد: از طرفی گرنتی که در اختیار اساتید دانشگاه ها قرار می گیرد، متناسب با کارکرد آنها است، یعنی تعداد مقالاتی که می نویسند، کتاب هایی که منتشر می کنند و قراردادهایی که با صنعت منعقد می کنند.

سخنگوی وزارت علوم یادآورشد: دولت و یا دانشگاه یک رقمی را به عنوان گرنت با توجه به فعالیتی که اساتید انجام می دهند و برون دادهای فعالیت های پژوهشی که دارند به آنها اختصاص می دهند تا برای فعالیت های پژوهشی که در دست دارند هزینه کنند. بنابراین هرفردی که فعالیت پژوهشی بیشتری انجام داده باشد، گرنت بیشتری هم دریافت می کند.

شمسی پورادامه داد: منتهی اساتید جوان، چون فعالیت خود را تازه شروع کرده اند گرنتی ندارند تا فعالیت پژوهشی انجام دهند، برهمین اساس تصمیمی اتخاذ شد تا طی ۵ سال اول فعالیت اساتید جدید الاستخدام به صورت ویژه از بابت گرنت به آنها کمک شود.

وی ادامه داد: یعنی در ۵ سال اول فعالیت اساتید جوان، حداقل رقم مناسبی به آنها پرداخت شود تا بتوانند فعالیت های پژوهشی خود را پیش ببرند از طرفی هم وضعیت ارتقاء و تبدیل وضعیت آنها می تواند تقویت شود و این افراد با فراغ خاطر بیشتری به کارهای پژوهشی بپردازند.

شمسی پور خاطرنشان کرد: پرداخت گرنت ویژه فعالیت های پژوهشی اساتید جوان و جدید الاستخدام کار ویژه ای است که تاکنون انجام نشده بود و از مزایای آن می توان به جلوگیری از خروج نخبگان اشاره کرد و از طرفی هم فضای امیدبخشی ایجاد کرده و فعالیت های پژوهشی کشور را تقویت می کند.

وی‌افزود: این طرح امسال اجرایی می شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۲ دیدگاه

  1. عضو هیات علمی جوان

    متاسفانه دانشگاه ها در پرداخت پژوهانه اعطا شده از طرف وزارت عتف سلیقه ای عمل می کنند. به عنوان مثال تا کنون این مبلغ به بنده و همکارانم تعلق نگرفته و دانشگاه با اعمال قوانین و تبصره های من درآوردی از پرداخت آن شانه خالی می کند.

  2. در مرود اعضای هیات علمی پژوهشی چطور؟ لطفا در این زمینه هم اطلاع رسانی کنید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *