خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام نتایج معادل‌سازی فعالیت‌ آموزشی اعضای هیئت‌علمی علوم‌پزشکی تا ۳ ماه آینده

اعلام نتایج معادل‌سازی فعالیت‌ آموزشی اعضای هیئت‌علمی علوم‌پزشکی تا ۳ ماه آینده

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی با اشاره به طرح این مرکز برای مرتفع کردن مشکلات ارتقاء اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه برنامه‌ درسی گفت: ۷۰ درصد امور مربوط به این طرح انجام شده و نتایج معادل‌سازی فعالیت‌های آموزشی اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش طی ۲ تا ۳ ماه آینده اعلام می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر آیین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره معادل‌سازی  فعالیت‌های آموزشی اعضای هیئت‌علمی علوم‌پزشکی گفت: میزان فعالیت اعضای هیئت‌علمی گروه‌های آموزشی به طور کامل مشخص است. فعالیت اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش به صورت کلاسیک متناسب با آیین‌نامه ارتقاء نیست، در حالی که این افراد، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که اعضای هیئت‌علمی در مراکز مطالعات و توسعه برنامه درسی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: این افراد تکالیف متعددی درخصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی برعهده دارند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی درباره نحوه عملکرد اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش توضیح داد: طرحی را با مشارکت ۱۸ دانشگاه برای این افراد راه‌اندازی کردیم. مجموعه فعالیت اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش جمع‌آوری شده و معادل‌سازی می‌شود. پس از اینکه اطلاعات معادل‌سازی شد به هیئت‌ممیزه مرکزی اعلام می‌شود. در این طرح، ارزش‌گذاری عینی و تشویق اعضای هیئت‌علمی به منظور انجام کار آموزشی و توسعه آموزشی فراهم شده است.

دکتر محمدی با بیان اینکه طرح مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی می‌تواند مشکلات ارتقاء اعضای هیئت‌علمی مراکز مطالعات و توسعه برنامه‌درسی را مرتفع کند، افزود: ۷۰ درصد امور انجام شده است و نتایج معادل‌سازی فعالیت‌های آموزشی اعضای هیئت‌علمی طی ۲ تا ۳ ماه آینده اعلام می‌شود.

حداقل‌های موردنیاز توانمندسازی به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی در پاسخ به این پرسش «آخرین وضعیت تدوین برنامه جامع توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در دو شاخع مجزا، اعم از توانمدسازی مدیران ستادی معاونت آموزشی و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی توسط کمیته رشد و بالندگی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟» گفت: توانمدسازی در دو شاخه مجزا انجام شده است. سلسله برنامه‌های آموزشی مدیران مراکز توسعه آموزشی “EDC” و مدیران آموزشی برگزار کرده‌ایم.

وی در ارتباط با دوره‌های آموزشی برگزار شده توضیح داد: حدود ۵ دوره آموزشی برای مدیران برگزار کردیم و این دوره‌ها مورد استقبال مدیران قرار گرفت. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی می‌خواست که تعامل خوبی در این دوره‌ها شکل‌بگیرد و به همین منظور دوره‌های آموزشی را با ظرفیت ۱۰۰ و حداکثر ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده برگزار کردیم. این دوره‌های آموزشی در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر محمدی یک برنامه جامع به منظور توانمدسازی اعضای هیئت‌علمی به رشته تحریر درآمده است، خاطرنشان کرد: مقاطع تحصیلی در این برنامه جامع تفکیک شده‌اند. هدف از تدوین برنامه جامع این است، هنگامی که یک فرد متقاضی جذب در هیئت‌علمی می‌شود یا یک استاد دانشگاه می‌خواهد از «استادیاری» به «دانش‌یاری» ارتقاء یابد، حداقل‌های موردنیاز، اهداف آموزشی و سرفصل دروس برای این افراد درنظر گرفته شده باشد. این موضع تصویب شده و برای هیئت‌ممیزه مرکزی ارسال‌کرده‌ایم.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی ادامه داد:. ما درنظر داریم که در زمینه آموزشی هم اقداماتی انجام دهیم و آن را به دانشگاه‌ها ابلغ کنیم. در نظرداریم که فعالیت دانشگاه‌ها در زمینه توانمندسازی یکسان باشد. این موضع به این معنا نیست که دانشگاه‌ها در زمینه توانمنسازی محدود می‌شوند. حداقل‌های موردنیاز از سوی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در زمینه توانمدسازی اعلام می‌شود و همچنین دانشگاه‌ها می‌توانند در هر موردی که می‌خواهند برنامه توانمدنسازی را اجرا کنند.

ماموریت‌های ویژه برای فعالیت‌های قطب‌های علمی علوم‌پزشکی تعریف می‌شود

دکتر محمدی درباره بازنگری آیین‌نامه ارزشیابی و تعیین وضعیت قطب‌های علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: آیین‌نامه جدید، تدوین، تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. براساس آیین‌نامه جدید، تمام قطب‌های علمی کشور را از منظر امکانات، فعالیت‌ها، اعضای هیئت‌علمی و برون‌دادها مورد بررسی کامل و ارزیابی قرار دادیم. تعدادی از قطب‌های علمی توانستند مجوز «تمدید قطب» را کسب کنند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی ادامه داد: حدود ۵۰ قطب علمی در کشور وجود داشت که ۴۱ قطب توانستند پس ارزیابی‌های به عمل آمده، مجوز تمدید قطب را از آن خود کنند.

وی با بیان اینکه درنظر داریم ماموریت‌های ویژه برای این قطب‌ها تعریف کنیم، توضیح داد: آیین‌نامه بازنگری قطب‌ها نهایی و ارزیابی قطب‌ها براساس این آیین‌نامه انجام و به مراکز ابلاغ شد. درنظر داریم که ماموریت‌های ویژه برای قطب‌های علمی کشور تعیین کنیم که در ارزیابی‌های آینده بدانیم که یک قطب چه فعالیت‌هایی انجام داده ات و برای دست‌یابی  به مرجعیت باید چه اقداماتی را انجام داده باشد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *