خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرایی شدن اعطای پژوهانه به اساتید از امسال

اجرایی شدن اعطای پژوهانه به اساتید از امسال

وزیر علوم جزئیات اعطای پژوهانه به اساتید را اعلام کرد و گفت: پژوهانه برای دانشمندان یک درصد و دو درصد علوم انسانی که پایگاه علوم انسانی اعلام می کند، همچنین برای استادان ممتاز، نمونه کشوری و اساتید جدیدالاستخدام پیش بینی شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به طرح پژوهانه اساتید گفت: برای اساتید جدیدالاستخدام در پنج سال اول یک اعتباری را به‌عنوان «پژوهانه» پیش بینی کرده ایم. فهرست این اساتید را از دانشگاه‌ها دریافت کرده و این پژوهانه را اختصاص داده ایم.

آیین نامه پژوهانه اساتید نهایی می شود

وی ادامه داد: برای اختصاص این پژوهانه، لیست دانشمندان یک درصد، ممتاز و نمونه را نیز دریافت کرده ایم. در حال حاضر این پژوهانه برای شش هزار نفر پرداخت شده است و در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که ۲۱ الی ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود، آیین‌نامه و دستورالعمل پژوهانه را تدوین کرده ایم که در آن اجلاس آن را مورد واکاوی رؤسای دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد و یک آیین‌نامه پژوهانه خواهیم داشت که در این آیین نامه مشخص می شود که برای هر برون‌داد علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی چه مقدار پژوهانه تعلق می‌گیرد.

وزیر علوم افزود: در این آیین نامه امتیاز برون‌داد فناوری دو برابر خواهد بود همچنین برای پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، پژوهانه ویژه لحاظ می شود که بعد از اصلاح در اجلاس روسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه‌ها مصوب شده و از امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: پژوهانه برای دانشمندان یک درصد و دو درصد علوم انسانی که پایگاه علوم انسانی اعلام می کند، همچنین برای استادان ممتاز، نمونه کشوری و اساتید جدیدالاستخدام پیش بینی شده و سعی خواهیم کرد یک جورچین مناسبی را برای پژوهانه در نظر بگیریم که با عملیاتی شدن آن، حداقل هایی را برای دانشمندان و دانش‌پژوهان مهیا کنیم اگرچه در شأن و نیاز آن‌ها نیست.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *