خانه » اخبار دوره دکتری » پیگیری برای تصویب گرنت برای دانشجویان دکتری

پیگیری برای تصویب گرنت برای دانشجویان دکتری

قائم مقام وزیر علوم گفت: در مجلس به دنبال طرحی هستیم که گرنت (پژوهانه) را برای دانشجویان دکتری به تصویب برسانیم و تامین بودجه کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر محمدسلیمانی در مراسم سالانه قدردانی از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: هر کس در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشجوست بالقوه یا بالفعل، نخبه است.

وی با بیان این‌که عالم واقعی، موحد است مگرآنکه غافل باشد، افزود: ممتازان، موثرترین افراد در پیشرفت کشور هستند و توجه به استعدادهای درخشان، وظیفه هر مسئول در هر مجموعه‌ای است.

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم در بخش دیگر سخنانش گفت: آیین‌نامه استادمحوری به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین در مجلس به دنبال طرحی هستیم که گرنت (پژوهانه) را برای دانشجویان دکتری به تصویب برسانیم و تامین بودجه کنیم؛ علاوه بر این با بنیاد ملی نخبگان قرارداد منعقد شده که به دانشجوی نخبه در دوره لیسانس، حق‌الزحمه پرداخت شود.

وی افزود: بورس صنعت به صورت پایلوت در چند دانشگاه کشور در حال اجراست و ۱۳ نوع بورس در رشته‌های اولویت‌دار کشور توسط سازمان امور دانشجویان تعریف شده که آن هم عمدتا به دانشجویان برجسته علمی و پژوهشی اختصاص می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تاکید بر اینکه راهی جز علم نداریم، ضمن اظهار خرسندی از سپرده شدن سکان مدیریت دانشگاه علم و صنعت ایران به دست مدیری خوش‌فکر و وقت‌گذار، ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد شکوفایی و اثرگذاری بیش از پیش این دانشگاه در کشور باشیم.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

یک دیدگاه

  1. شما اون طرح قبلی درخصوص پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری رو اجراکنید،طرح جدید پیشکش…..تصویب طرح های متوالی بدون اجرای آنهاچه سودی دارد؟ لابد این طرح جدید هم کلی اماواگر وشرایط دارد وفقط به برخی نورچشمی هاتعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *