خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بازنگری روند جذب اساتید دو تابعیتی در دانشگاه ها

بازنگری روند جذب اساتید دو تابعیتی در دانشگاه ها

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از بازنگری روند جذب اساتید دو تابعیتی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: به زودی راه حلی برای مشکل اساتید دوتابعیتی پیشنهاد می دهیم تا مشکل آنها حل شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور کبگانیان در گفتگو با مهر درباره حل مشکل جذب اساتید دو تابعیتی گفت: خیلی از دانشگاه‌ها در خصوص اساتید دو تابعیتی نامه نگاری با ما داشته و این اساتید را از طریق سیستم جذب وارد دانشگاه کرده اند.

وی با بیان اینکه این اساتید به اشکال مختلفی دو تابعیتی هستند افزود: دانشگاه‌ها گلایه دارند که برای دروس آنها محدودیت در حال ایجاد شدن است و دستگاه‌های مرتبط با استعلام طبق قانون رسمی کشور برای ارائه تاییدیه معذوریت دارند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: باتوجه به این ابراز نگرانی‌ها قانون استخدام اساتید دو تابعیتی نیاز به بازنگری دارد و ما حدود ۲ تا ۳ سال کار کارشناسی روی آن انجام داده ایم. ما باید از متخصصین خودمان که در خارج از کشور هستند به نحو خوبی استفاده کنیم و این موضوع برای همکاری علمی بین المللی خیلی مهم است.

وی ادامه داد: تفاوت‌هایی بین اساتید دو تابعیتی وجود دارد، برخی از آنها تحصیلی تابعیت دارند، برخی دیگر به دلیل شغل والدین در خارج از کشور و متولد آنجا هستند، انواع دیگری نیز وجود که همه را دقیق با کمک دستگاه‌های علمی و امنیتی بررسی کرده و به یک راه حل رسیده ایم که بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

کبگانیان ادامه داد: فقط این امیدواری را به رؤسای دانشگاه‌ها می‌دهم که با حضور دستگاه‌های ذی نفع مانند وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، شورای امنیت ملی، وزاتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی راه حلی برای مشکل اساتید دوتابعیتی پیشنهاد می‌دهیم تا مشکل آنها حل شود.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این موضوع در اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست و هر زمان این مصوبه تصویب شد، جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *