خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲

افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از معاونین، مدیران و مسئولین دانشگاه برگزار شد.

علیرضا منادی، مجلس یازدهم را دانش‌بنیان‌ترین مجلس بعد از انقلاب خواند و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای زنجیره تامین آموزش یکپارچه، اظهار داشت: در این مجلس جدید، اقدامات مهمی در راستای سند تحول بنیادی، همسان سازی حقوق اساتید و شکل‌گیری نظام و رتبه‌بندی معلمان، صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم جامعه را آباد کنیم راهش این است که استاد، معلم و علم را آباد کنیم.

وی ضمن بیان خبر مسرت بخش افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس یازدهم، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوشته و تنظیم شد، صندوق فناوری ایجاد شده و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافت و به ۸۰۰۰ شرکت رسید که بر این‌ اساس، خروجی اقتصادی به نام اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جای بسی خرسندی است که بعد از انقلاب سطح آموزش و دانایی مردم زیاد شده و دانشگاهها و مراکز علمی گسترش و توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: افتخار می‌کنیم مقالات علمی پژوهشی از ۸۰۰ مقاله به ۸۰ هزار مقاله افزایش داشته و در نتیجه چهاردهمین تولیدکننده علم دنیا و دارای سومین رتبه برتر جهانی در حوزه پزشکی و نانوتکنولوژی هستیم.

منادی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما مسئولین، مدیران و رؤسا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس قانون برنامه ششم آموزش عالی، بتوانید ۳۰ درصد هدف‌گذاری خود را در بحث مهارتی، اجرایی کنید چرا که ما اکنون به افراد ماهر و آچار به دست بیشتر احتیاج داریم تا پرچم علم را در کشور خود برافراشته و حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور را ارتقا دهیم.

در ادامه دکتر خسرویان، به چالش‌های حوزه‌های مهارتی در کشور اشاره کرد و گفت: این دو روز اجلاس فرصت مناسبی است تا رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مسائل دانشگاه را از چشم‌اندازهای گوناگون بررسی کنند و با برنامه‌ها، سیاست‌ها و شاخص‌های عملکرد دانشگاه آشنا شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: چالش‌های حوزه مهارتی مهم‌ترین محور تعامل و هم‌اندیشی در این اجلاس خواهد بود و بررسی و ارائه راه‌حل‌های جدید در رفع چالش‌های مطرح‌شده مورد انتظار است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۳۴ دیدگاه

  1. هیات علمی با پایه ۱ بدون حق اولاد و عائله مندی ۲۰ میلیون است البته بستگی به استان هم دارد

  2. سلام و عرض ادب
    هرگز از تحصیل علم ناراحت نباشید. علم خودش توانایی است. علم خودش به خودی خود، ارزش است.
    قیمت استادی و معلمی را فقط خدا میداند. قیمت استادان این حقوق ها نیست.
    از نوشته هایی که خواندم روح ناامیدی برداشت میشود.
    برکت از خداوند بطلبید.

  3. هیات علمی پژوهشی

    همه کسانی که فکر می کنند هیات علمی پول مفت می گیره (هرچند اینطور نیست و از خجالت فامیل و آشنا نمی تونیم بگیم نتیجه تلف شدن جوونی مون چقدره!!) تشریف ببره توی سایت هر دانشگاهی، و آیین نامه کارگزینی هیات علمی را مطالعه بفرماید تا متوجه شرایط و قوانین کاری شود. یک هیات علمی وزارت بهداشت موظفی حضور و کار ۵۴ ساعت در هفته داره، یعنی از شنبه تا ۵شنبه، از ۸ صبح تا ۵ عصر. به علاوه قوانین درون دانشگاهی هست برای شرح وظایف که هر موسسه با دیگری فرق داره. به عنوان مثال در مجموعه ما، هر سه ماه باید یک مقاله در مجلات معتبر بین المللی با نقش اول یا مسئول چاپ کنیم تا مورد تایید رییس مجموعه باشیم. تنها تعطیلی مجموعه ما از اول تا ۴ فروردین هست و تعطیلات بین مرخصی را جزو مرخصی حساب می کنند. مثلا اگر من ۲۸ اسفند مرخصی بگیرم و بعد ۵ فروردین هم مرخشی بگیرم، کل ایام عید نیز مرخصی است. شما را نمیدانم ولی من از راه امده پشیمانم و در فکر مهاجرت… این آش دهان سوز بماند برای هرکه فکر می کند ما حق دیگران را خوردیم… ضمنا الان ۳۸ سالمه و نه خونه دارم نه ماشین و نه همه آنچه کارمند همسن من داره.

    • چه دل پری داشتی برادر خدا صبرت بده. من دانشجو هستم این نظر شما را بعنوان تجربه ای از سمت کسی که این مسیر را رفته در نظر میگیرم. مهندسی آرزوها را گوش کن خیلی خوبه.

  4. هیات های علمی باید حداقل ۱۰برابر کارمند معمولی حقوق بگیرند ولی به شرطی که برای جامعه مفید و موثر باشند در بیشتر مواقع هیات های علمی سواد صنعتی و تولیدی ندارند و چسبیدند به مقاله دادن و فشار به دانشجو برای پروژه های بی سر و ته.

  5. دوستان من چند سالی است که دکتری دارم، حقوقم هم به تازگی حدود ۱۵ تومن شده. ریشه مشکل در قناعت نداشتنه، ما همش به بیشتر از اونی که داریم فکر می کنیم، این باعث میشه که در زندگی احساس رضایت و آرامش نداشته باشیم.
    من سالها با کمترین حقوق(شاید کمتر از حقوق کارگر) زندگی کردم، نه خونه داشتم نه ماشین ولی خوش بودم، الان حقوقم دو برابر حقوق کارگره، خانه ساده دارم، ماشین پراید هم دارم، ولی گمان نکنم از اون موقع خوش تر باشم
    دوستانه توصیه میکنم این حرفها را ول کنید به اون چیزی که دارید راضی باشید، عمر کمتر از اونیه که فکر میکنیم.

  6. ماشالله ازاین قشر فرهنگی که همیشه طلبکارند وگاهی پشیمان ونادم از کارشان وجای بسیارتاسف این استکه کارگران سرگذر که درهفته شاید یک روزهم سرکار نباشند چون کار نیست ولی به اندازه این قشر تحصیل کرده وفرهنگی ناشکر وطماع وحریص نیستن ….

  7. دانشجو دکتری آرزو ب دل

    با سلام
    حقوق هیئت علمی پایه در سال ۱۴۰۲ چقدر هست؟؟؟ ممنون میشم اساتید پاسخ بدن

  8. ۱۵ سال حوزه درس خواندم دکترای حوزه گرفتم
    ۴تا کتاب نوشتم ۱۲ تا مقاله دارم
    الان حوزه تدریس میکنم فکر می‌کنی چقدر به من حقوق میدن فقط ۷میلیون
    جای ما بودید گمان نکنم به زندگی ادامه می‌دادید.

  9. سلام و احترام
    عذرخواهی می کنم
    می تونم بپرسم، فردی که در سال ۱۴۰۲ هیئت علمی می شود، اولین حقوق اش تقریبا چند میلیون خواهد بود؟
    متشکرم

  10. حقوق اعضای هیات علمی باید ۱۰۰ میلیون باشه ، دانشگاه مرکز تحولات یک کشور است.

  11. بنده کارمند دانشگاه فنی و حرفه ای هستم بابیست سال سابقه کار هنوز قراردادی با مدرک فوق لیسانس ۱۱میلیون حقوق میگیرم هرجا هم تاحرف می‌زنیم میگن شما که هیات علمی نیستید ساکت معاون آموزشی ما دوسال نیست رییس گروه شده حالا شده معاون استان چون هیات علمیه همش تبعیض

  12. واقعا جای تاسف داره دولتی که درک نمیکنه کسی که ۳۰ سال تمام درس خونده و از تمام زندگی خودش و بچه ش زده که تازه در سن ۴۰ سالگی هیات علمی میشه، نه خونه داره نه … بعد میخان با افزایش پلکانی حقوق کارگر و هیات علمی رو به هم نزدیک کنن، در جایی که اگه از سن ۲۰ سالگی میرفتیم کارگری حداقل الان یه آپارتمان داشتیم، واقعا متوجه نمیشم چرا کسانی دارن تصمیم میگیرن که همه جوانب رو نمیبینن

    • یه استاد سه ماه تابستان با تعطیلات نوروز و تعطیلات فرجه و امتحانات ترم در استراحته، دانشجو برای استاد مقاله و طرح کار میکنه، استاد از این طریق رتبه و حقوقش ارتقاء پیدا میکنه، اتفاقا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بیشترین حقوق و مزایا رو میگیرند.

      • شما قطعا تو عمرت دانشگاه ندیدی

      • آقای سلوک عزیز. این استاد همان دانشجوی سابق بوده که این کارهایی که البته شخصاً هیچوقت به دانشجوم نگفتم انجام بده را انجام داده برای استادهای خودش. ارتقاء رتبه و حقوق را اصلاً نمیشه اسمش را گذاشت ارتقاء. بخدا اگر اسنپ کار کنی بهتر از این ارتقاء که شما میفرمایید هست. افزایش حقوق ارتقاء به درجه استاد تمامی به اندازه افزایش حقوق یک کارمند با مدرک لیسانس نیست. برای هیئت علمی شدن باید جزء بهترین ها باشی البته اگر پارتی نداشته باشی. به نظرم واقعاً و جداً و انصافاً به زحمتش نمی ارزه که هیئت علمی بشی. ای کاش برمیگشتم به ۲۰ سال پیش. نیروی جوونی ام را میذاشتم برای بازار کار و پول درآوردن تا درس خوندن و مقاله نوشتن تا امثال این آقا تعطیلات را به رخ ما نکشن. یک استاد دائم درحال مطالعه و کار باید باشه تا به روز بمونه. تعطیلاتی وجود نداره. یکسره در حال پاسخ دادن به پیام و زنگ دانشجوها هستم. ایمیل هاشون جواب میدم. پایان نامه ها را میخونم و داوری میکنم. داوری یک پایان نامه ارشد که حداقل ۴ ساعت باید براش وقت بذاری، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان میدن که با کسر بیمه و مالیات میشه ۸۳ تومان. از همه بدتر اینکه زندگی زیر خط فقر با توقع بالای دیگران از شما که مثلاً استاد دانشگاه هستی و کلی دبدبه و کبکبه داری. آقا، دوست عزیز، بزرگوار که در میانه راه یا اول راه هستی، به خدا ادامه نده، توش خودمون سوزونده، بیرونش دیگران را. مثل علی آقا سلوک عزیز.

      • شما که اینو میگی حتما هیچ اطلاعی از شغل هیات علمی ندارید پس الکی نظر اشتباه ندید.تابستون فقط یه ماه تعطیلن و بقیه اش اگه دامپزشکی باشن کشیک بخشن.اینقدر دانشجوهای امروزی زرنگ شدن که خودشون مقاله میدن؟؟واقعا خنده داره تمام کارا رو اساتید انجام میدن

    • واقعا همسر من با cv قوی و بعد از گذشتن از چندین مرحله فیلتر و چندسال انتظار هیات علمی شد الان منکه کارمندم حقوقم مساویه باهاش.متاسفم

  13. استاد دانشگاه هستم. حقوق من کفاف روزانه سه وعده املت برای سه نفر را نمیدهد.

  14. حقوق یک استاد که سالها حق التدریس بدون بیمه و با درامد کمتر از کارگر تدریس میکنه (حقوقی که حتی از کرایه رفت و برگشت به دانشگاه کمتره) و نزدیک ۴۰ سالگی با هزاران زحمت و مشقت هیات علمی میشه. تازه در این مرحله با حقوق یک معلم برابر میشه که ۲۲ سالگی با لیسانس کارمند شده، سالها حقوق گرفته با بیمه و امکانات. و حالا نصف سالهای کارمندیش رفته. و بعد معلم ها غر میزنن که چرا حقوق هیات علمی بیشتر از ماست!!!!!!!!!!
    کارمندان بانک را دیگر نگیم. روسای بانکها که بعضا با فوق لیسانس بالا میان. با چه حقوق و مزایایی کیفورن. وکلا بدتر.
    درست به همین دلیل حقوق کم هیات علمی، بسیاری از اساتید مهاجرت میکنن یا تصمیم به مهاجرت دارند. این برای همه رشته هاست. هم علوم پایه هم انسانی. فرقی ندارند. همه اساتید. چه حق التدریس چه هیات علمی.

    • دقیقا معلمها همیشه شاکی هستن تنها قشری که زمان دانشجویی حقوق میگیرن دانشگاه فرهنگیان هستن..تازه همش تعطیلن هوا آلوده میشه تعطیلن…پنجشنبه ها تنها کارمندان دولت که تعطیلن همین معلمهای عزیزمون هستن

  15. برای ما اساتید تازه کار ۱۵ درصد یعنی هیچی ده درصد مالیات ده درصد بیمه دیگه چیزی ازش نمی مونه
    سنگین ترین که چیزی اضافه نکنید مشاغل دیگه ۲۵ درصد و ۳۰ درصد و کارگرها هم حتما ۵۷ درصد

    • ۱۵ در صد برای حقوق بالای اساتید کم نیست کارمندان اگر ۲۵ درصد افزایش یافته حقوقشان خیلی کم هست الان کارمند با مدرک دکتری یک سوم همین حقوق استاد در دانشگاه را می گیره فقط موقعیت مکانی اش تغییر کرده است

    • سلام و احترام
      عذرخواهی می کنم
      می تونم بپرسم، فردی که در سال ۱۴۰۲ هیئت علمی می شود، اولین حقوق اش تقریبا چند میلیون خواهد بود؟
      متشکرم

  16. جالبه همین سایت هزاران نفر دنبال جذب در دانشگاه هستند. دوستان چیزی توی دانشگاه نیست. با ۱۵ میلیون حقوق جز پوچی چیزی نصیبتون نمیشه. ضمن اینکه اگر ۸ صبح تا ۱۴ دانشگاه بودید باید و باید از ساعت ۱۶ تا ۲۴ تحقیق کنید که سالی ۴ مقاله چاپ کنید که فقط مانع از اخراجتون بشه. این دستورالعمل جدید وزارت هست که برای افراد جذب شده از ۱۴۰۰ ببعد صادقه. حالا ما شانس اوردیم طبق قانون قبلی رسمی شدیم. افراد جدید تا دانشیار نشند رسمی نمیشند!

    • یعنی چی سالی چهار تا؟ این حرف شما بر اساس تجربه هست؟ مگه میشه سالی بدون دانشجوی دکترا و این حجم کاری سالی چهار تا مقاله هم نوشت؟ اگه نوشته نشه یعنی اخراج؟

  17. با تورّم ۱۰۰۰ درصدی، افزایش حقوق ۱۵ درصدی مسرت بخشه؟ حداقل مثل بقیه کارمندها ۳۰ درصد رو اضافه می کردید! حداقل مالیات پلکانی رو بردارید هرچی اضافه میشه از اون ور ۲ برابرش مالیات کم میشه!

  18. یک تحصیلکرده پشیمان

    همه مشاغل ۲۰ و ۲۵ درصد برای هیات علمی ۱۵ درصد مسرت بخش!! جای تاسفه که من هیات علمی پایه ۱ نصف راننده شهرداری حقوق بگیرم بعدشم افزایش ۱۵ درصدی که کف افزایش حقوقه رو بگید مسرت بخش!! انگار کسی بدش نمیاد دروازه های کشور به روی فرار نخبگان بازتر بشه. فقط میشه تاسف خورد

    • این افزایش ۱۵ درصدی، علاوه بر افزایشی هست که کارمندان دولت خواهد داشت

    • سلام و احترام
      عذرخواهی می کنم
      می تونم بپرسم، فردی که در سال ۱۴۰۲ هیئت علمی می شود، اولین حقوق اش تقریبا چند میلیون خواهد بود؟
      متشکرم

      • سلام دوست عزیز
        کسی که با مدرک دکتری هیات علمی میشه، یعنی استادیار پایه ۱ در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ میلیون حقوق میگیره
        البته شهر محل خدمت و تعداد فرزند هم تاثیر داره و مقداری حقوق تغییر می کنه

        • اقای محمدعلی اگر شما جذب سال ۱۴۰۲ هستی بگو و حکمت را هم بذار.
          ولی من بهتون بگم که بعنوان هییت علمی تازه کار عمرا بهتون ۲۰ تومن بدن. تنها استثناش دانشگاه های وزارت بهداشت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *