خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » طرح جدید برای بکارگیری اساتید بازنشسته

طرح جدید برای بکارگیری اساتید بازنشسته

وزیر علوم گفت: برنامه داریم تا از اساتید بازنشسته در پردیس‌های دانشگاه‌ها در خارج از کشور در صورت درخواست خود آنها استفاده کنیم؛ البته در حال حاضر این طرح است و هنوز عملیاتی نشده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آخرین وضعیت بورسیه‌ها

وی درباره آخرین وضعیت بورسیه‌ها گفت: بخش اعظم مسائل مربوط به بورسیه‌ها حل شده است، دفتر نظارت وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در حال پیگیری موضوع هستند، برای جذب بورسیه‌ها به دانشگاه‌های در حال توسعه این امتیاز را داده‌ایم که هر تعداد از این دانش آموختگان بورسیه را جذب کنند جزو ظرفیت آنها محسوب نمی‌شود. همچنین از سازمان استخدامی برای این افراد شناسه استخدامی دریافت کردیم تا برای جذب آنها مشکلی وجود نداشته باشد.

دانشگاه‌ها پرداخت حقوق اساتید را در اولویت خود قرار دهند

وی درباره پرداخت حقوق اساتید حق التدریس نیز اظهار داشت: از دانشگاه‌ها می‌خواهم پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی حق تدریس را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

پیگیری مشکل مسکن اعضای هیأت علمی

وی همچنین عمده ترین مشکل اساتید را در بخش مسکن اعلام کرد و افزود: با وزارت مسکن و شهرسازی در این زمینه رایزنی کرده‌ایم که در زمینه تأمین مسکن اعضای هیأت علمی برنامه ریزی هایی را انجام دهیم در بخش حقوق اعضای هیأت علمی نیز برنامه‌هایی در دست اجرا داریم که بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.

زلفی گل درباره ایجاد دانشکده‌های جدید در دانشگاه‌ها نیز گفت: در صورتی مجوز ایجاد دانشکده داده خواهد شد که دانشگاه فضای رفاهی و آزمایشگاهی را بتواند تأمین کند در بحث پذیرش دانشجویان نیز به همین صورت است دانشگاه‌ها باید برای پذیرش دانشجو از امکانات رفاهی مناسب برخوردار باشند.

طرح بکارگیری اساتید بازنشسته در پردیس‌های دانشگاه‌ها در خارج از کشور

وی درباره ایجاد پردیس‌های جدید در کشورهای متقاضی گفت: برنامه داریم تا از اساتید بازنشسته در این پردیس‌ها در صورت درخواست خود آنها استفاده کنیم البته در حال حاضر این طرح است و هنوز عملیاتی نشده است.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *