خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » واکنش وزیر علوم به خبر اخراج اساتید

واکنش وزیر علوم به خبر اخراج اساتید

وزیر علوم با اشاره به موضع این وزارتخانه در خصوص اخراج اساتید گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد؛ تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان را سیاسی نکنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه سیزدهمین نشست سراسری معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها که در وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر مبنی بر تعارض در دو مصوبه کنکور و نامه به معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: این مسئله امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا حکم معاون حقوقی رئیس‌جمهور رد شده است، گفت: حکم مذکور نیز در جلسه امشب بررسی و جمع‌بندی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وزیر علوم درباره موضع وزارت علوم در خصوص اخراج اساتید گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی، تبدیل وضعیت آنها و ارتقای علمی اساتید، روش علمی و سیستماتیکی است که در هر دانشگاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من در بحث استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد در این خصوص ورود پیدا کرد، هر دانشگاهی استقلال خود را داشته و سیستم اداری و انتظامی خود را دارد و ما باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام بگذاریم. اگر موردی باشد، آن مورد توسط خود ذی‌نفع مورد بازبینی قرار می‌گیرد. خواهش من این است که موارد مربوط به دانشگاه‌ها را سیاسی نکنیم. هر دانشگاه استقلال خاص خود را دارد و مسیر خود را پیش می‌رود و کاملاً بر اساس قوانین و مقررات جاری و ساری تصمیم‌گیری می‌کند.

زلفی‌گل تأکید کرد: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد و ما سعی می‌کنیم این موارد را سیاسی نکنیم و اجازه دهیم دانشگاه‌ها استقلال خاص خود را داشته باشند و تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان را سیاسی نکنیم.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *