خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام نحوه شکایت متقاضیان جذب هیات علمی از دانشگاه ها

اعلام نحوه شکایت متقاضیان جذب هیات علمی از دانشگاه ها

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد علی کی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند گفت: هر فرد وقتی در رابطه با جذب و یا تبدیل وضعیت مشکل پیدا می‌کند، می‌تواند از ۳ مسیر ماده ۲۰، ماده ۲۱ و ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، اقدام کند.

وی ادامه داد: متقاضی در ابتدا می‌تواند بر اساس ماده ۲۰ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، به هیأت اجرایی جذب دانشگاه شکایت کند، اگر دانشگاه پس از بررسی، شکایت فرد را پذیرفت، حکم پذیرش صادر می‌شود. در غیر این صورت متقاضی باید از طریق ماده ۲۱ اقدام کند.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یعنی متقاضی باید به هیأت مرکزی جذب وزارت علوم شکایت کند، شرط پذیرش ماده ۲۱ نیز این است که شاکی ماده ۲۰ را اول انجام داده باشد یعنی شکایت به دانشگاه را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر هیأت مرکزی جذب فرد را تأیید کرد، حکم هیأت مذکور را دانشگاه باید بپذیرد و اگر فرد را رد کرد، متقاضی از طریق ماده ۱۵ به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت می‌کند، اگر این هیأت حکم هیأت مرکزی جذب را تأیید کرد، بنابراین فرد دیگر نمی‌تواند شکایت کند، اگر آن را رد کرد، حکم هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توسط هیأت مرکزی جذب و دانشگاه مذکور پذیرفته شود.

وی درباره اینکه در چه صورتی دانشگاه می‌تواند عضو هیأت علمی را اخراج کند، افزود: هر عضو هیأت علمی که توسط دانشگاه جذب می‌شود، اول باید در فراخوان جذب هیأت علمی شرکت کند، بعد از شرکت در فراخوان، صلاحیت عمومی و توانایی علمی وی باید توسط هیأت اجرایی جذب تأیید شود، بعد از آن تأیید، به هیأت مرکز جذب برای تأیید نهایی معرفی می‌شود.

کی نژاد افزود: دانشگاه این افراد را تا ۵ سال به صورت پیمانی جذب می‌کند، در دوران پیمانی اگر فرد صلاحیت عمومی و یا توانایی علمی را نداشته باشد هیأت جذب دانشگاه وی را رد می‌کند و دوباره تأیید نهایی مرکزی جذب را می‌گیرد و می‌تواند وی را از سیستم خارج کند.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این روند شکایت در رابطه با جذب و تبدیل وضعیت افراد تا مرحله رسمی آزمایشی است در صورتی که فرد رسمی قطعی شود، روند بررسی شکایت وی از هیأت مرکزی و هیأت اجرایی جذب خارج شده و مسیر دیگری را طی می‌کند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

۴ دیدگاه

  1. چرا سامانه ای جهت شکایت جذب هیات علمی از روی ضابطه وجود ندارد مشکل چی هست باید حتما رسانه ای بشه؟

  2. با سلام
    من کاری به این ندارم که مجموعا افرادی که دانشگاه دولتی مدرک می گیرند دانشگاه معتبر تری دارند اما خیلی از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه آزاد هم تلاش کردند با معدل بالا فارغ التحصیل شدند و کتاب و مقاله هم ارائه دادند بعد دانشگاهی دلیل عدم موافقت را عدم تحصیل در دانشگاه معتبر می داند اگر دانشگاه آزاد معتبر نیست پس چرا اجازه تحصیل می دهید یا اجازه شرکت در فراخوان جذب علوم ؟؟؟ واقعا انصاف نیست هم هزینه کنی و هم انصافا درس بخونی و آخرش در نهایت توهین دانشگاه معتبر نیست.

  3. سلام. باید سامانه ای جهت ثبت شکایت وجود داشته باشد. این که شخص یا نماینده قانونی وی باید شخصا شکایت را تحویل دهد هزینه زیادی برای شخص دارد که موجب انصراف از شکایت میشود. الان من برای جذب رفتم برا ی ۹ نفری که شرکت کرده بودند به غیر از یک نفر عدم کفایت علمی زدند. اون یک نفر که انتخاب شده مجموع مقالاتش ۴ تا هست . ۴ نفر از کسانی که من میشناسم تو مصاحبه بودند ۱۸ و ۱۲ و ۵ تا مقاله دارند و اصلا امتیازات برای انها در نظر گرفته نشده. البته در جذب دو سال پیش هم همین فرد توسط دانشگاه پذیرفته شده ولی در هیات اجرایی جذب رد شده است.

    • خسته نباشید. بنده تا یک هفته قبل از اعلام رسمی از دو طریق پیگیر شدم. گغتند قطعی پذیرفته شدم. روز اعلام یک دفعه اسمم عوض شد. ظلم بیداد میکنه. این شکایت و اینها هم همه کشکه. خودتونو درگیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *