خانه » اخبار دوره دکتری » ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی به دلیل افزایش دانشجویان دکتری

ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی به دلیل افزایش دانشجویان دکتری

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه افزایش جمعیت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری نیاز به خوابگاه‌های متأهلی بیشتر شده و در این زمینه استفاده از کمک‌های خیّران ضروری است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت علوم، هاشم داداش‌پور در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان و تجلیل از رئیس سابق این دانشگاه گفت: از میان افراد خیّر حوزه آموزش عالی می توانیم به مرحوم افضلی‌پور اشاره کنیم که فردی خیّر و نیک اندیش بود و بنیان دانشگاه شهید باهنر کرمان را در کرمان گذاشت.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور اظهار داشت: روند رشد جمعیتی تحصیلات تکمیلی در کشور به شدت افزایش یافته و حدود ۳۰ درصد از دانشجویان کشور، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و دانشجویان این مقاطع نیازهایی دارند که یکی از آنها، خوابگاه‌های متاهلی است و در این حوزه نیاز به تلاش بیشتر داریم.

داداش‌پور تصریح کرد: دانشگاه‌های برتر دنیا عمده رشد خود را مدیون افراد و نهادهای خیّر و نیک اندیش هستند و مردم جامعه سرمایه گذاری کرده‌اند و اگر قرار است دانشگاهی رشد یافته و به سمت اثرگذاری در جامعه برود جز با کمک افراد نیک اندیش میسر نمی‌شود.

وی از خدمات محمدعلی طاهر، رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان تقدیر و برای حسین اکبری فرد آرزوی موفقیت کرد.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جریان علمی کشور دارد به خوبی پیش می رود و قرار گرفتن دانشگاه شهید باهنر در زمره ۱۰ دانشگاه برتر کشور جای تقدیر از همه مدیران و کارکنان این دانشگاه دارد.

وی افزود: دکتر طاهر در دوران مدیریت خود در دانشگاه وضعیت بودجه‌ای دانشگاه را تغییر و رشد داد و در توسعه علمی جزو ۱۰ دانشگاه برتر قرار گرفت.

زاهدی تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان، مشکلاتی دارد اما مهم این است که مدیران دانشگاه با اراده و رهنمودهای بنیان‌گذار دانشگاه در چارچوب اسناد بالادستی کشور گام بردارند تا بتوانند رتبه دانشگاه را به جایگاه سوم و چهارم ارتقا بدهند و این ظرفیت در کرمان و دانشگاه شهید باهنر وجود دارد و باید با همدلی و همراهی کار را پیش ببریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: از ابتدا تاکنون برای دستاوردهای دانشگاه شهید باهنر کرمان زحمات زیادی کشیده شده و رویکرد همه توسعه دانشگاه بوده است.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *