خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه معرفت افزایی اساتید

برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه معرفت افزایی اساتید

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: از برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه معرفت افزایی اساتید با شرکت بیش از ۱۳۰ هزار استاد خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، سرفصل های جدید دوره های دانش افزایی و توانمند سازی اساتید و سامانه جدید ضیافت اندیشه بعدازظهر امروز با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها رونمایی شد.

حجت الاسلام رستمی گفت: جریان اساتید در تعبیر رهبری جریان راهبری حرکت تحولی دانشگاهها است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه مقام معظم رهبری، مسیر حل مشکلات کشور را جوانان معرفی کرده اند، راهکار عبور از مشکلات، جبران غفلت های پیش آمده و مقابله با آسیب هایی که از ناحیه دشمن متوجه نظام است راهکار همه روی کار آمدن دولت تحولی بود که معتقد به عناصر تحول باشد و در تعیین عناصر تحول، جوانان مومن را معرفی کند.

وی با بیان اینکه موضوع تحول جزء موضوعات کلیدی مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، هیئت دولت و … بوده است، گفت: مطالبه اصلی مقام معظم رهبری مطالبه تحول بوده است و اگر بناست تحول رخ دهد و بار آن بر دوش جوانان جامعه باشد گروهی که باید این جریان را هدایتگری کنند دانشجویان و اساتید هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ظرفیت های جریان علمی و دانشجویی ما بیش از آن چیزی است که بکار گرفته شده است افزود: هجمه دشمن به این محیط بسیار جدی است و یکی از نگرانی هایی که به ویژه در سالهای اخیر اتفاق افتاده در بخش نخبگی کشور رخ می دهد. حضرت آقا نیز در دیدار با نخبگان به این موضوع اشاره کردند که کسانی که فرار نخبگان را تشویق می کنند خائن به کشور هستند. این صحبت به برخی افراد از اساتید برخورده بود مبنی بر اینکه اساتید چه وزنی در مهاجرت دادن نخبگان دارند. لزوما فقط این موضوع در مورد آن استادی نیست که بگوید این کشور جای ماندن نیست آن محیط و جریانی که استاد و دانشجو را به بن بست بکشاند و هر جریانی که خروجی رفتار آن منجر به مهاجرت منفی شود جریان خائن به کشور است.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: تا کنون ۱۳۰ هزار استاد در بیش از ۵ هزار کارگاه معرفت افزایی شرکت کرده اند. در سال ۹۹ علیرغم این محدودیت ها بیش از ۱۰ هزار استاد در ۵۱۰ جلسه دانش افزایی شرکت کردند و ارزیابی که از اساتید در این خصوص صورت گرفته به کیفیت و ارزشمندی این کارگاهها اشاره داشته اند.

وی گفت: همچنین سرفصل های دروس معارفی بعد از دو دهه بازنگری شده است و هنوز علیرغم تلاش های صورت گرفته، نظام مواجهه دقیقی در حوزه حمایتی و صیانتی نسبت به اهمیت استادی نداشته است. به عنوان مثال در بخش حقوق اعضای هیئت علمی من خود از مخالفان طرح همسان سازی بودم ولی با تعیین سقف و محدود کردن تشویق ها و جبران زحمات اساتید به این شکل نیز مخالف هستم که باید نسبت به آن تجدیدنظر شود. این شکل مناسب مواجهه با اساتید نیست و باید تجدید نظر شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *