خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تاکید وزیر علوم بر تولید متن و منابع درسی روزآمد توسط اساتید دانشگاه‌ها

تاکید وزیر علوم بر تولید متن و منابع درسی روزآمد توسط اساتید دانشگاه‌ها

وزیر علوم بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقه‌مند قرار گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی و در دیدار با اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه بر اهمیت «تحول آفرینی» در حوزه علوم انسانی تاکید کرد و گفت:  دانشگاه علامه‌طباطبایی به عنوان بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در ایران و منطقه جایگاه مهم و اساسی دارد و این دانشگاه در فرایند رشد و توسعه علوم انسانی و ایجاد پیشرفت و تحول موثر است. بنابراین داشتن برنامه و ترسیم افق جدید از ضروریات مورد توجه در دانشگاه علامه‌ به شمار می‌رود.

وی بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقه‌مند قرار گیرد تا در آینده شاهد جهشی معنادار در رشد و تعالی جامعه باشیم.

دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبایی با تشریح برنامه‌های خود در ایجاد «تحول در علوم انسانی» در این دانشگاه، بیان کرد: طی یک ماه گذشته با مشارکت جمعی از اعضای هیئت علمی برای ایجاد زیرساخت تحولی کارگروه‌هایی تشکیل و در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است.

وی در این جلسه نتایج حاصل از فعالیت کارگروه‌های مذکور را در قالب برنامه‌ای تشریح کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اهمیت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، اضافه کرد: این رویکرد با توجه به نیاز جدی جامعه به انجام مطالعات و تحقیقات بنیادی در دانشگاه‌ها و در اختیار قرار دادن نتایج کاربردی و مشورتی آن به جامعه از طریق نهادها و سازمان‌ها از اولویت‌های برنامه‌های این دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر معتمدی در ادامه تصریح کرد: این برنامه‌ها قطعا با مشارکت حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود و امیدواریم با استفاده از جایگاه و رسالت دانشگاه علامه‌طباطبایی در زمینه علوم انسانی و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد تحول جدی در کشور باشیم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه علوم انسانی در دنیا گفت: لازم است در این دوره با تلاش بتوانیم از تجارب و اندوخته‌های انباشت شده دانشی سایر استادان و پژوهشگران در نقاط مختلف دنیا در زمینه بومی سازی، کارآمدی و تحول در حوزه علوم انسانی، دستاوردهای خوبی را برای کشور فراهم آوریم.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *