خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تکذیب حقوق ۸۰ میلیونی استادان پزشکی

تکذیب حقوق ۸۰ میلیونی استادان پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که حقوق اعضای هیأت علمی از حداقل ۲۱ برابر به حداقل ۱۵ برابر کاهش یابد که وزیر بهداشت خواسته این موضوع به همان حداقل ۲۱ برابر برگردد؛ این به معنای این نیست که مبلغ دریافتی از ۴۰ میلیون به ۸۰ میلیون می‌رسد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشست خبری وزارت بهداشت درباره نامه وزیر بهداشت به محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره حقوق اعضای هیأت علمی علوم پزشکی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بند الف تبصره ۱۲ آمده است که حقوق اعضای هیأت علمی از حداقل ۲۱ برابر به حداقل ۱۵ برابر کاهش یابد که وزیر بهداشت خواسته است این موضوع به همان حداقل ۲۱ برابر برگردد. در فضای مجازی و رسانه‌ها عنوان شده است که این به معنایی این است که مبلغ دریافتی از ۴۰ میلیون به ۸۰ میلیون می‌رسد که این موضوع صحت ندارد.

هیچ استادی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در مجموع ۲۰ هزار و ۵۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که از این تعداد تنها ۲ هزار و ۸۰۰ نفر استاد تمام هستند که اگر این مبلغ هم اعمال شود بازهم هیچکس بالای ۴۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد ضمن اینکه این استادان شامل افرادی هستند که پایه ۲۰ دارند و در اواخر خدمت خود بسر می‌برند و این جنجال و هجمه ای که ایجاد شده است درست نیست.

وی گفت: در مورد تمام وقتی و درصد پلکانی هم وزارت بهداشت درخواست دارد که این اتفاق نیافتد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

یک دیدگاه

  1. والا کسی که هیات علمی وزرات بهداشت میشه دو حالت داره: یا بالینی هست یا غیر بالینی. از نظر من به غیر بالینی ها بهای زیادی داده شده. مثلا طرف آمار درس میده در رشنه های مربوط به پزشکی. درسته ایشان دکترای آمار دارند ولی سطح درس آمار در رشته های پزشکی پایینه. یعنی درسی مهم بحساب نمیاد. حال استادی در دانشگاههای دولتی مثلا شریف داره همین درس را میده. بدیهیه که بسیار بسیار باید اماده و بروز باشه. جالبه حقوق نفر اول ۳۰% بیشتر از نفر دومه! اگر هم بالینی ها را در نظر بگیریم، آنها حداکثر ۲۰ حقوق میگیرند. اما کسی که هیات علمی رشته پزشکی شده غالبا فوق تخصص داره. این افراد براحتی در مطب میتونند ۵ برابر در بیارند. ضمنا این دوستان اصلا اعتراضی هم ندارند. بنده هم بجایشان بودم همین کار را میکردم. اکثرا هم بعد از مدتی از هیات علمی خارج میشند، چون تمرکز را روی مطب میگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *