خانه » اخبار دوره دکتری » تعویق زمان برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد

تعویق زمان برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات جدید زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی این دانشگاه را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد حیدری در رابطه با زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه شیوع سویه دلتا کرونا در کشور تشدید شده و ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های جدیدی را برای این چند روز آتی اعمال کرده است، بر این اساس مقرر شد که زمان برگزاری آزمون جامع از هفته اول شهریور به هفته سوم یا چهارم شهریور موکول شود. این موضوع روز گذشته از سوی سازمان مرکزی به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است. با این تفاوت که آزمون جامع به‌صورت «کتبی» است ولی طرح تعاون استانی نیز برای آن اجرا می‌شود.

وی راجع به طرح تعاون استانی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، اگر دانشجویی شهر محل زندگی با شهر محل تحصیلش متفاوت است، بنا به هماهنگی‌هایی که با معاونین آموزشی استان‌ها انجام شده، می‌تواند سؤالات را در شهر سکونتش پاسخ دهد تا در این شرایط کرونایی، نیازی به رفت‌وآمد دانشجویان نباشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری کنکور سراسری با حضور بیش از یک میلیون داوطلب، کنکور کارشناسی ارشد با حضور حدود ۴۰۰ هزار نفر برگزار شد و آزمون‌های دیگر مانند آموزش و پرورش نیز برگزار شد. آزمون جامع نیز فقط برای عده‌ای از دانشجویان مقطع دکتری است که معمولاً تعداد آن‌ها در هر واحد به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد. پس می‌توان برای این تعداد کم، آزمون را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه آزمون جامع یکی از اصلی‌ترین مراحل تحصیلی دوره دکتری است، افزود با توجه به اهمیت علمی این آزمون، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آزمون جامع را شفاهی برگزار کرد یا اصلاً برگزار نکرد. چراکه درس دوره دکتری تخصصی ناتمام می‌ماند. پس حتماً قوانین باید رعایت شود و آزمون جامع به‌صورت کتبی برگزار شود. البته تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز باید با تمام دقت رعایت شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخش شفاهی آزمون جامع نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *