خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بلاتکلیفی ۳۹ هزار پرونده جذب هیأت علمی
زمان شروع فراخوان جذب هیات علمی 96 - 97 وزارت علوم

بلاتکلیفی ۳۹ هزار پرونده جذب هیأت علمی

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم گفت: مهلت رسیدگی به پرونده‌های جذب هیات علمی در دانشگاه ها و هیات اجرایی ۹۰ روز است که در برخی موارد به هزار و ۷۴۱ روز هم رسیده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا درخصوص علت تعیین تکلیف نشدن ۳۹ هزار پرونده جذب هیأت علمی از ۱۰ سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: علت این تعداد پرونده کم توجهی هیات های جذب دانشگاه ها به تکالیف قانونی است. مهلت رسیدگی به پرونده‌ها در دانشگاه ها و هیات اجرایی ۹۰ روز است که در برخی موارد به هزار و ۷۴۱ روز هم رسیده است.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر میانگین توقف پرونده‌ها در دانشگاه ها بین ۲۵۰ تا ۱۵۰ روز در حال کاهش است که به نظر می رسد با توصیه و پشتیبانی بیشتر به حد نصاب برسد.

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم به راهکاری برای کاهش مدت زمان بررسی پرونده ها اشاره و خاطرنشان کرد: راهکار کنترل و مدیریت زمان توقف پرونده ها در رده ها، برخورد قانونی با دانشگاه‌هایی است که جدول زمانی را رعایت نمی کنند.

رضوان طلب همچنین گفت: البته گاهی فرافکنی شده و وقتی به صورت کلی گفته می شود جذب هیات علمی با اشکال مواجه است، اشکال را متوجه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم می دانند، در حالی که اگر از سال ۹۴ همه اقدامات انجام شده در سامانه، صحت نداشتن این اظهارات را اثبات می‌کند.

به گفته معاون وزیر علوم، میانگین توقف پرونده ها در چند ساله اخیر در مرکز جذب بین ۲۸ روز تا ۴۵ روز بوده است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *