خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » فرصت دوماهه اعتراض برای بورسیه‌های جذب نشده در دانشگاه ها
آغاز فراخوان جذب هیات علمی شهریور 99

فرصت دوماهه اعتراض برای بورسیه‌های جذب نشده در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بورسیه‌هایی که دانشگاه‌ها از جذب آن ها به عنوان هیأت علمی استنکاف می کنند فقط ۲ ماه مهلت اعتراض دارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا به این سوال که گفته می شود برخی دانشگاه ها در جذب بورسیه های دکتری به عنوان هیات علمی به بهانه قابل قبول نبودن سطح علمی متقاضیان یا تکمیل بودن رشته ها همکاری نمی کنند، اظهارداشت: در هیات مرکزی جذب هیأت علمی وزارت علوم به صورت مستمر در هر جلسه ای که حداقل هر ۲ هفته یک بار برگزار می شود تعدادی پرونده تبدیل بورسیه به پیمانی مطرح می‌شود که به طور عَمده رای مثبت می‌گیرند.

وی با ارایه آماری از جذب بورسیه ها خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور دقیق چهار هزار و ۸۵ بورسیه (راتبه) تبدیل به پیمانی شده اند. در صورتی که دانشگاهی بدون داشتن دلیل موجه و قانونی از جذب بورسیه ها استنکاف ‌کند، بر اساس ماده ۲۱ مقررات رسیدگی به شکایات و مستند به شکایت متقاضی، هیات مرکزی جذب هیأت علمی وزارت علوم به طور مستقیم در مورد شکایت آنان ورود و تصمیم مناسب اتخاذ می کند.

معاون وزیر علوم با بیان این که بورسیه ها باید بلافاصله پس از رای منفی دانشگاه و در قالب زمانی کمتر از ۲ ماه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند، تاکید کرد: در غیر این صورت، پس از مهلت قانونی شکایت آنان قابلیت رسیدگی ندارد.

به گزارش ایرنا، ماجرای بورسیه های بلاتکلیف مربوط به سه هزار بورسیه سال ۹۲ هستند که هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از همان سال موظف به تعیین تکلیف وضعیت این بورسیه ها در زمینه صحت سنجی حکم بورسیه و جایابی در دانشگاه ها شد.

جایابی بورسیه ها در چند سال اخیر با حاشیه های زیادی مواجه شد چرا که برخی از این بورسیه ها به دلیل نبودن رشته مرتبط با مدرک تحصیلی آنها یا سطح مورد نظر علمی، امکان جذب در دانشگاه نداشتند که در نهایت با همکاری هیأت عالی جذب وزارت علوم تعداد زیادی از آنها در دانشگاه های دولتی و غیردولتی به عنوان هیأت علمی جذب شدند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *