خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » مخالفت وزارت بهداشت با برخی تغییرات پیشنهادی وزیر علوم برای ارتقای اساتید

مخالفت وزارت بهداشت با برخی تغییرات پیشنهادی وزیر علوم برای ارتقای اساتید

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با تمامی تغییرات پیشنهادی وزارت علوم برای ارتقای اعضای هیئت علمی موافق نیستیم و دانشگاه حکمت بنیان باید جزء چشم‌اندازهای آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باشد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: این آیین‌نامه یکی از مهمترین آیین‌نامه‌های آموزش عالی کشور است و مسیر علمی کشور را تعیین می‌کند و نیاز دارد که هر چند سال یکبار اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. این اصلاحات باید با برنامه‌ریزی انجام شود و کاری فی‌البداهه نیست و لازم است گفت و شنودهای بسیاری صورت بگیرد تا محتوای آن تغییر کند.

حق‌دوست افزود: درباره تغییرات جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید گفت که هنوز هیچ ماده و بندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مسئله با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارد، مصوب نشده است. در همه این دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها کارگروه‌های مختلفی مشغول کار هستند تا نتایج جمع‌بندی شود و در شوراهای تخصصی به بحث گذاشته شود.

وی ادامه داد: ما هم در وزارت بهداشت چون می‌خواهیم بیشینه مشارکت را داشته باشیم و شفافیت به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا باشد، پیش‌نویس‌هایی که توسط وزارت علوم آماده و برای ما فرستاده شده بود در عین اینکه با همه آنها موافق نبودیم را همراه با نقطه نظرات وزارتخانه را مطالعه و بررسی کردیم و آن را برای دانشگاه‌ها فرستادیم و نظرات آنها را اخذ کردیم و جمع‌بندی‌ها را برای وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: البته یک مسیر مشخص مترقی را هم برای جایگزینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی داریم دنبال می‌کنیم اما تمام فعالیت‌ها در حوزه مباحثه و گفت‌وگو بوده و تا الان هیچ مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

وی درباره ویژگی‌های آیین‌نامه جدید مترقی گفت: لازم هست مسیر ارتقا مسیر پیوسته‌ای باشد و تمام فعالیت‌های هیئت علمی سالانه و با دقت و در مقاطع خاص چند سال یکبار رصد شود. کارهای متعددی که به عهده اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های نسل جدید قرار داده می‌شود باعث می‌شود پاسخگویی اجتماعی و مشارکت‌شان در ترجمان دانش و کمک به توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی و صنعتی پر رنگ دیده شود.

حق‌دوست در پایان افزود: همچنین موضوع مرجعیت و همگرایی علمی و نقشی که در درخشش بین‌المللی ایفا کنند و پیاده‌سازی جامع مفهوم دانشگاه حکمت‌ بنیان که مفهومی عمیق و گسترده است و مشارکت در توسعه متوازن جامعه و آمایش سرزمینی از جمله ایده‌آل‌هایی است که باید در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی متبلور شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *