خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » مخالفت وزارت بهداشت با برخی تغییرات پیشنهادی وزیر علوم برای ارتقای اساتید

مخالفت وزارت بهداشت با برخی تغییرات پیشنهادی وزیر علوم برای ارتقای اساتید

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با تمامی تغییرات پیشنهادی وزارت علوم برای ارتقای اعضای هیئت علمی موافق نیستیم و دانشگاه حکمت بنیان باید جزء چشم‌اندازهای آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باشد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: این آیین‌نامه یکی از مهمترین آیین‌نامه‌های آموزش عالی کشور است و مسیر علمی کشور را تعیین می‌کند و نیاز دارد که هر چند سال یکبار اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. این اصلاحات باید با برنامه‌ریزی انجام شود و کاری فی‌البداهه نیست و لازم است گفت و شنودهای بسیاری صورت بگیرد تا محتوای آن تغییر کند.

حق‌دوست افزود: درباره تغییرات جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید گفت که هنوز هیچ ماده و بندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مسئله با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارد، مصوب نشده است. در همه این دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها کارگروه‌های مختلفی مشغول کار هستند تا نتایج جمع‌بندی شود و در شوراهای تخصصی به بحث گذاشته شود.

وی ادامه داد: ما هم در وزارت بهداشت چون می‌خواهیم بیشینه مشارکت را داشته باشیم و شفافیت به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا باشد، پیش‌نویس‌هایی که توسط وزارت علوم آماده و برای ما فرستاده شده بود در عین اینکه با همه آنها موافق نبودیم را همراه با نقطه نظرات وزارتخانه را مطالعه و بررسی کردیم و آن را برای دانشگاه‌ها فرستادیم و نظرات آنها را اخذ کردیم و جمع‌بندی‌ها را برای وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: البته یک مسیر مشخص مترقی را هم برای جایگزینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی داریم دنبال می‌کنیم اما تمام فعالیت‌ها در حوزه مباحثه و گفت‌وگو بوده و تا الان هیچ مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

وی درباره ویژگی‌های آیین‌نامه جدید مترقی گفت: لازم هست مسیر ارتقا مسیر پیوسته‌ای باشد و تمام فعالیت‌های هیئت علمی سالانه و با دقت و در مقاطع خاص چند سال یکبار رصد شود. کارهای متعددی که به عهده اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های نسل جدید قرار داده می‌شود باعث می‌شود پاسخگویی اجتماعی و مشارکت‌شان در ترجمان دانش و کمک به توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی و صنعتی پر رنگ دیده شود.

حق‌دوست در پایان افزود: همچنین موضوع مرجعیت و همگرایی علمی و نقشی که در درخشش بین‌المللی ایفا کنند و پیاده‌سازی جامع مفهوم دانشگاه حکمت‌ بنیان که مفهومی عمیق و گسترده است و مشارکت در توسعه متوازن جامعه و آمایش سرزمینی از جمله ایده‌آل‌هایی است که باید در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی متبلور شود.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *