خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تغییر زمان اعلام فراخوان های جذب هیأت علمی وزارت علوم به آبان و اردیبهشت

تغییر زمان اعلام فراخوان های جذب هیأت علمی وزارت علوم به آبان و اردیبهشت

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمان آغاز فراخوان های جذب هیأت علمی دانشگاه ها از ماه‌های شهریور و بهمن به آبان و اردیبهشت هر سال تغییر کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدرضا رضوان طلب در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا درمورد تغییر زمانی آغاز فراخوان های جذب هیأت علمی، افزود: بر اساس مصوبه هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان های های جذب اعضای هیات علمی هر سال ۲ بار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نوبت های پیشین برگزاری فراخوان تا قبل از سال ۱۳۹۹، شهریور و بهمن بود که بر اساس مصوبه جدید، اردیبهشت و آبان برگزار می شود.

معاون وزیر علوم یادآور شد: پس از این مصوبه، اولین فراخوان جذب این مرکز در آبان‌ ۱۴۰۰ آغاز می شود؛ در سال ۹۹ که یک فراخوان در آبان ماه برگزار شد، سهمیه سالیانه جذب که از سوی سازمان امور استخدامی ابلاغ شد، کم یا زیاد نشد، بنابراین سهمیه ۲ فراخوان در یک فراخوانده لحاظ شد.

رضوان طلب رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم به علت تغییر زمانی این فراخوان اشاره کرد و گفت: علت تغییر زمان فراخوان، آماده شدن دانش آموختگان دکتری برای شرکت در فراخوان های جذب بود، چرا که آنها در نیم سال ابتدایی و انتهایی هر سال دانش آموخته می شوند.

به گزارش ایرنا، فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از ۱۰ آبان ماه ۹۹ در درگاه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی الکترونیکی  https://farakhanjazb.msrt.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه داشت.
این ثبت نام برای بیست و چهارمین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پـیمانـی و طـرح سـربـازی) دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور است که امسال برای نخستین بار فقط یک در دوره برگزار شد.

مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب هیأت علمی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۴۵ نفر سهمیه به دانشگاه ها اختصاص داده است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

۷ دیدگاه

  1. دوستان من هم دو سال پیگیر هیئت علمی بودم همزمان پیگیر مجوز آموزشگاه بودم تقریبا بلافاصله بعد فارغ التحصیلی آموزشگاه رو افتتاح کردم و تمام تمرکزم رو روی هیئت علمی نگذاشتم. متاسفانه هیئت علمی شدن پروسه غیرمنصفانه و ناظر به روابط افراد هست. شایسته سالاری و گزینش صحیح اغلب توی این حوزه انجام نمیشه. کاری ازمون برنمیاد چون این خانه از پای بست خراب است… آرزوی سلامتی دل شاد و رزق حلال برای همه دوستان و جوانان سرزمینم دارم. در پناه خدا باشید که او روزی دهنده متعال است.

  2. دوست عزیز و خوب من جناب رضا…..صحبت های شما کاملا درسته ولی باید ببینی هدف از شغل آینده ت چیه؟ اگه کسب درآمده قطعا جذب هیات علمی گزینه جذابی نیست….اما اگه مثل من هدفت پژوهش و تحقیق باشه خب قطعا راهی جز جذب در دانشگاه ها نداری….امیدوارم هیات جذب بیشتر برای فارغ التحصیلان دکتری ارزش قائل شوند….

    • اتفاقا بنده برام پژوهش و تدریس دانشگاه بسیار ارزش داشته و داره. اصلا نمیخوام از خودم تعریف کنم، ولی موقعی که کارشناسی سال آخر بودیم، اواخر دهه ۸۰، شرکت نفت از فارغ التحصیلان شریف بدون حتی آزمون، استخدام می کرد، اگر برای ما پول مهم بود، براحتی جذب میشدیم و الان بیش از ۱۰ سال بود که درآمد هم داشتیم. حقوق و مزایای این شرکت الان تقریبا ماهانه ۲۵ میلیونه. اما ما و دوستانمون به این موارد توجه نمی کردیم. درحال حاضر هم آموزشگاه که دارم باز هم بحث تدریس و آموزش در آزمون ارشده. بنابراین باز هم در همین محیط داریم کار می کنیم و حتی موجب ارتقای آموزش دروس در دانشگاه هم شده.

  3. آفرین و صد مرحبا بر شما جناب رضا که از توانمندی خودتون به نحو احسن استفاده کردید و آموزشگاه زدید و مثل بنده دچار افسردگی ناشی از عدم جذب نشدید. موفق باشید و کسب و کارتان پر رونق

    • ممنون از محبتتون. انشالله مشکل شما هم حل میشه. متاسفانه دانشگاهها کمی با خانمها در جذب، سختگیری می کنند، خیلی مهمه که در دانشگاه موردنظرتون تدریس داشته باشید و اررشیابی دانشجویان در پایان ترم برای شما، بالاترین نمره باشه. این موارد تاثیرگذاره. اصولا مقاله و کارهای پژوهشی مهمه اما مهمتر از اون دید گروه و هیات جذب دانشگاه هست که تعیین کننده هست.

  4. فارغ التحصیل دکتری

    با عرض سلام و ادب
    متاسفانه هنوز نتایج فراخوان های قبلی اعلام نشده…فراخوان شهریور ۹۸ هنوز تعیین تکلیف نشده… خواهشی که عاجزانه از مسیولین دارم اینه که تکلیف این فارغ التحصیلایی که در فراخوان شرکت کردند رو مشخص کنید. یک فارغ التحصیل دکتری که حداقل۳۳_۳۴ سال سن داره‌؛ تا این لحظه فقط درس خونده و زمانش رو از دست داده… پس لطفا تکلیفشون رو زود معلوم کنید که هدف گذاری رو جای دیگه قرار بدهند…واقعا مسیله مهمی هست.

    • برادر ما خودمون در ۳۶ سالگی جذب شدیم. شما هنوز جا دارید. ما که شریف و تهران مهندسی خوندیم فقط ۳ سال فرایند جذبمون طول کشید. پیشنهادم هم به جنابعالی اینه بفکر کار دیگه باشید. ۱۰ تومن حقوق واقعا ارزش این همه سختی را نداره. گرچه بنده با زدن آموزشگاه و تدریس کنکور ۳برابر این عدد درآمد دارم و همکاران ما از فشار زندگی، میخوان سیستم تمام وقت ویژه را انتخاب کنند که ۶ روز در هفته کامل در دانشگاه باشند و صرفا ۴تومن بیشتر در بیارند. همیشه به یک چیز خودتونو وابسته نکنید. در هر لحظه از زمان، اگر تغییری در کشور و اشتغال به وجود اومد، باید کار دیگری را به بهترین شکل انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *