خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم تمرکز هیات ‌علمی پژوهشگاه‌ها بر انجام پژوهش‌های فناورمحور

لزوم تمرکز هیات ‌علمی پژوهشگاه‌ها بر انجام پژوهش‌های فناورمحور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بر لزوم تمرکز هیئت‌علمی پژوهشگاه‌ها بر انجام پژوهش‌های فناورمحور و طرح های کارفرمایی تاکید کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی تجهیزات و دستاوردهای فناورانه و تعدادی از آزمایشگاه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: در حال حاضر ما از نهادهای علمی کشور، ارائه آموزش مناسب به دانشجویان و تربیت دانش‌آموختگان، انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری را به عنوان سه موضوع مهم، انتظار داریم.

وی افزود: در دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌علمی به هر سه موضوع می‌پردازند ولی در پژوهشگاه‌ها، اعضای هیئت‌علمی باید روی دو مورد آخر یعنی انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری تمرکز کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: در کشورمان پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بسیاری وجود دارد ولی تعدادی از آنها به‌عنوان پژوهشگاه‌های بزرگ و اثرگذار در کشور شناخته می‌شوند که پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از آنها است و با توجه به دستاوردها، تجهیزات و امکانات این پژوهشگاه ما انتظار انجام پژوهش‌های معتبر و مشارکت اثرگذار در توسعه فناوری را انتظار داریم.

وی ضمن تاکید بر فعالیت و پویایی اعضای هیئت‌علمی گفت: اعضای هیئت‌علمی پژوهشگاه‌ها به‌عنوان وظیفه اصلی به تحقیقات و پژوهشی که منجر به توسعه فناوری بشود، بپردازند و طرح کارفرمایی را انجام دهند که بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و در کنار آن به تولید مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر بین‌المللی نیز بپردازند.

رحیمی با تاکید بر ایجاد و مشارکت یک مرکز رشد در محیط شهری گفت: هر گونه خدمات فنی، جذب طرح‌های پژوهشی و جذب اعتبار و ارتباطات بیرونی باعث اثرگذاری پژوهشگاه بر محیط بیرونی خود شده و باعث پویایی جوانان دانش آموخته شهر و طرح ایده‌های آنان می‌گردد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین اظهار داشت: زمینه توسعه و فناوری در کشور بیش از پیش فراهم شده است و بخش پژوهش در ۱۵ سال اخیر رشد بسیاری به‌ویژه در عرصه بین‌المللی داشته است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *