خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پایین بودن حقوق اعضای هیات علمی

تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پایین بودن حقوق اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر حقوق اعضای هیئت علمی تنها شامل ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌شود که به نسبت کشور‌های دیگر بسیار کم است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی وظایف آموزشی و پژوهشی بر عهده دارند که در ابتدا به مدت ۵ الی ۶ سال با عنوان استاد پیمایشی فعالیت می‌کنند و سپس بعد از کسب امتیازات علمی کافی در حوزه چاپ و انتشار مقالات و … به درجه هیئت علمی دست پیدا می‌کنند.

او افزود: هیئت علمی شدن یک پروسه دشواری است که هر انسانی با ظرفیت و توانایی‌های لازم بعد‌ها به آن دست می‌یابد و باید گفت که اعضای هیئت علمی نخبگان جامعه هستند.

صالحی عمران تصریح کرد: افراد بعد از تحصیلات دانشگاهی و دریافت مدرک دکتری تازه به عنوان استاد پایه یک دانشگاه جذب می‌شوند و حقوق آن‌ها تنها شامل ۷ الی ۸ میلیون تومان می شود که ادامه یافتن این میزان حقوق به هیچ عنوان باعث افزایش انگیزه آن ها برای پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی نخواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: حقوق اعضای هیئت علمی باید به منظور ماندن در کشور، ابداعات جدید، توسعه فناوری و دانش و … افزایش یابد تا استادان انگیزه کافی برای تدریس و آبادی کشور داشته باشند.

صالحی عمران با بیان اینکه حقوق اعضای هیئت علمی ایران با سایر کشور‌ها به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، تاکید کرد: باید برای دوام علم و توسعه روی نیروهای انسانی سرمایه گذاری کرد و به هیچ عنوان حقوق اعضای هیئت علمی خوب نیست و ما نگران این موضوع هستیم چرا که بیشتر تحصیل کرده های جامعه به علت مشکلات اقتصادی بعد از فارغ التحصیلی از کشور خارج می شوند و به عنوان فرار مغزها شناخته خواهند شد.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *