خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پایین بودن حقوق اعضای هیات علمی

تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پایین بودن حقوق اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر حقوق اعضای هیئت علمی تنها شامل ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌شود که به نسبت کشور‌های دیگر بسیار کم است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی وظایف آموزشی و پژوهشی بر عهده دارند که در ابتدا به مدت ۵ الی ۶ سال با عنوان استاد پیمایشی فعالیت می‌کنند و سپس بعد از کسب امتیازات علمی کافی در حوزه چاپ و انتشار مقالات و … به درجه هیئت علمی دست پیدا می‌کنند.

او افزود: هیئت علمی شدن یک پروسه دشواری است که هر انسانی با ظرفیت و توانایی‌های لازم بعد‌ها به آن دست می‌یابد و باید گفت که اعضای هیئت علمی نخبگان جامعه هستند.

صالحی عمران تصریح کرد: افراد بعد از تحصیلات دانشگاهی و دریافت مدرک دکتری تازه به عنوان استاد پایه یک دانشگاه جذب می‌شوند و حقوق آن‌ها تنها شامل ۷ الی ۸ میلیون تومان می شود که ادامه یافتن این میزان حقوق به هیچ عنوان باعث افزایش انگیزه آن ها برای پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی نخواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: حقوق اعضای هیئت علمی باید به منظور ماندن در کشور، ابداعات جدید، توسعه فناوری و دانش و … افزایش یابد تا استادان انگیزه کافی برای تدریس و آبادی کشور داشته باشند.

صالحی عمران با بیان اینکه حقوق اعضای هیئت علمی ایران با سایر کشور‌ها به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، تاکید کرد: باید برای دوام علم و توسعه روی نیروهای انسانی سرمایه گذاری کرد و به هیچ عنوان حقوق اعضای هیئت علمی خوب نیست و ما نگران این موضوع هستیم چرا که بیشتر تحصیل کرده های جامعه به علت مشکلات اقتصادی بعد از فارغ التحصیلی از کشور خارج می شوند و به عنوان فرار مغزها شناخته خواهند شد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *