خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » برنامه ریزی وزارت علوم و بهداشت درباره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی

برنامه ریزی وزارت علوم و بهداشت درباره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی

معاون آموزشی وزارت بهداشت: با وزارت علوم در حال مذاکره هستیم و به زودی فرصت مطالعاتی راه اندازی می شود و اساتید وزارت علوم و وزارت بهداشت می توانند در دانشگاه های متناظر، فرصت مطالعاتی داشته باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه مجازی هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی، دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی و برخی از مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.

حق دوست یادآور شد: در مورد فرصت مطالعاتی، تفاوتی بین حوزه آموزش و پژوهش وجود ندارد. کاهش فرصت مطالعاتی در همه دانشگاه ها اعم از پزشکی و غیرپزشکی رخ داده است لذا با وزارت علوم در حال مذاکره هستیم و به زودی و پس از امضای تفاهم نامه، فرصت مطالعاتی راه اندازی می شود و اساتید وزارت علوم و وزارت بهداشت می توانند در دانشگاه های متناظر، فرصت مطالعاتی داشته باشند و هر مصوبه‌ای که انجام شود شامل حال همه اعضای هیات علمی خواهد بود.

حق دوست گفت: انطباق واحدهای درسی به عهده بوردهای تخصصی است و همه رشته ها دارای بورد تخصصی هستند اما اگر اساتید اعتقاد دارند که در انطباق واحدها مشکلی هست می توانند به شکل خیلی واضح اعلام کنند تا به مرجع علمی مربوطه اعلام شود و چنانچه ضرورت آن مورد تایید واقع شد در اصلاحات کوریکولوم ها مورد بررسی و اصلاح قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه ارتقاء فعلی اعضای هیئت علمی ظرفیت های خیلی زیادی دارد که اگر از این ظرفیت ها و انطباق ها اطلاعات کاملی نداشته باشیم منحرف می شویم لذا به همکاران توصیه می کنم این آیین نامه را به طور کامل مطالعه کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: اگرچه آموزش زبان انگلیسی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ممنوع است اما می‌توان تمهیداتی اندیشید که در برخی رشته‌ها و بر اساس نیاز، زبان انگلیسی تقویت شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *