خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » شرایط ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

شرایط ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درخصوص نحوه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: به ازای هر سال خدمات آموزشی و پژوهشی قابل قبول اعضای هیئت علمی ترفیع سمت می‌گیرند.

او افزود: مطابق آئین نامه مصوب وزارت علوم و شیوه نامه‌های دانشگاه مربوطه در صورتی که عضو هیئت علمی در ۴ محور فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی فعالیت داشته باشد پرونده‌اش به کمیته منتخب دانشکده ارسال می‌شود که پس از بررسی‌های لازم پرونده به کمیسیون تخصصی هیئت ممیزه فرستاده می‌شود. اگر در این مرحله هم فعالیت‌ها قابل قبول بود فرد ارتقای سمت می‌گیرد.

واحدی تاکید کرد: ارتقای اعضای هیئت علمی دارای یک مصوبه‌ است که آن مورد قبول وزارت علوم قرار گرفته و در آن ذکر شده که هر دانشگاه می‌تواند در این زمینه قوانین و ضوابط خود را اعمال کند و در صورتیکه به تایید هیئت امنای مرکز رسید بر مبنای آن عمل کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی یکی است، اما هر دانشگاهی متناسب با شرایط خود وضعیت ارتقای اعضای هیئت علمی را عملی می‌کند.

واحدی در پایان یادآوری کرد: ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هایی که ورودی‌های بهتری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی را دارند نسبت به دانشگاه‌هایی که از این امکانات برخوردار نیستند و در مناطق محروم قرار دارند توسط هیئت ممیزه‌های دانشگاه‌ها با شیوه درست و منطقی انجام می‌شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *