خانه » اخبار دوره دکتری » احتمال پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری

احتمال پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری را تشریح کرد و از پیگیری این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت تحقق مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری گفت: حمایت ویژه از دانشجویان دکتری مصوب و ابلاغ شده است و من دوباره به این بهانه اعلام می‌کنم این، کمک یا احیاناً حقوق کارمندی نیست بلکه حق آنها است.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری ما نخبگانی هستند که کار پژوهشی آموزشی حتی اجرایی در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی می‌کنند برای همین وظیفه نظام است که از آنها حمایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حمایت از دانشجویان دکتری، حمایت از علم کشور است، یادآور شد: ما شاهد هستیم که این دانشجویان در سنی هستند که اکثراً ازدواج کرده و دارای فرزند هستند و باید استقلال مالی داشته باشند و وظیفه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور حمایت از آنان است.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: چون موضوع حمایت از دانشجویان دکتری را مصوب و ابلاغ کرده ایم آن را رها نمی‌کنیم و مرتب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر آن هستیم گزارشی دراین خصوص جمع آوری کرده ایم البته وزارتخانه‌ها زحماتی کشیده اند وام‌هایی برای این دانشجویان ایجاد کرده اند ولی حرف ما فقط وام نیست.

وی افزود: دانشجویان دکتری کار پژوهشی و آموزشی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و کسب درآمد از انجام پژوهش‌های دانشجویان دکتری حق طبیعی آنهاست و حق مشخصی دارند که در همه جای دنیا وجود دارد. منابع آن نیز اگرچه توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور عنوان می‌شود که وجود ندارد، اما احساس می‌کنیم به صورت پراکنده در کشور وجود دارد که نیازمند ساماندهی است و ما نیز در این خصوص کمک می‌کنیم و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید همکاری شود.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

۴ دیدگاه

  1. به نظر من باید به تمام دانشجویان دکتری که بیکار هستند و شاغل نیستند حقوق دهند. چه تفاوتی بین ماها هست که با هزار بدبختی و بی پولی دکترا گرفتیم و خدا میدونه چقدر اذیت شدیم. حالا که دکترا رو گرفتیم میخوان به دانشجویان دکتری حقوق بدن؟ پس ما چی که دکترا گرفتیم و بیکاریم؟!

  2. سال هاست اینطوری شعار میدن
    متاسفم برای خودم برای لحظه به لحظه عمرم که در مقطع دکتری گذشتم و همه چی رو از دست دادم
    جوانی
    شغل
    انرژی
    ازدواج
    فقط افسردگی نصیب مون شد…

  3. با سلام. اگه این صحبت ها به واقعیت تبدیل شود که واقعا به دانشجویان دکتری حقوق داده شود خیلی مهم هست و این باعث میشه دانشجو با شوق و علاقه بیشتری خدمت کند. دانشجویان دکتری با کار پژوهشی آموزشی حتی همکاری با نهادها و طرح های صنعتی وقت میگدارند عمر صرف میکنن این حق آنها باید باشد که مثل قوانین کشورهای دیگه با آنها حقوق داده شود بخصوص در جامعه کنونی که هزینه های گزافی رو این دانشجویان پرداخت میکنن. لطفا این حقوق دادن رو به واقعیت مبدل کنید. با تشکر

  4. ما که درسمون تموم شده
    حقوق ما چی میشه
    کم کم که مقاله داره حذف میشه زبان هم که هیچی
    چه فرقی بین ما ها که زحمت کشیدیم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *