خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد رئیس دانشگاه امیرکبیر از بی توجهی به افزایش حقوق اساتید در لایحه بودجه ۱۴۰۰

انتقاد رئیس دانشگاه امیرکبیر از بی توجهی به افزایش حقوق اساتید در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تامین منابع افزایش حقوق اساتید از محل صرفه جویی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه امکان پذیر نیست و دولت و مجلس باید بودجه آن را در نظر بگیرند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

احمد معتمدی در گفتگو با خبرگزاری مهر با انتقاد از وضعیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها در لایحه ۱۴۰۰ گفت: همیشه به این صورت است که وقتی اعتبار دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد، بخش پژوهش بیشترین لطمه را می‌خورد.

وی افزود: ما در دانشگاه با هزینه‌هایی رو به رو هستیم که قابل حذف نیست؛ در ابتدا باید هزینه‌های پرسنلی را بدهیم و از طرفی دیگر هزینه‌های اضطراری داریم مثل سلف سرویس، آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت. این هزینه‌ها چیزهایی نیستند که دانشگاه بگوید، صرفه جویی می‌کند. بنابراین وقتی از بودجه کسر می‌شود، از بخش‌هایی مثل پژوهش و فناوری زده می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حالی که همیشه هیئت امنای دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی مثل وزارت علوم و نهادهای ذیربط همیشه تاکید دارند که باید تناسب مناسب میان هزینه پژوهشی و هزینه‌های کل وجود داشته باشد.

معتمدی درباره میزان افرایش بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ گفت: متوسط بودجه آموزش عالی ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و بودجه دانشگاه امیرکبیر زیر ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به آن اعتراض داشتیم و اعلام کردیم این بودجه کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی حقوق را داشتیم و از طرفی دیگر در یکی دو سال اخیر افزایش تورم را شاهد بودیم که در همه هزینه‌های نگهداری شاهد افزایش هزینه‌ها بودیم‌. همچنین در احکام جدید حقوق اساتید و کارمندان افزایش یافته اما اعتبارات آن دیده نشده است و اگر در این بودجه دیده نشود افزایش حقوق کارمندان و اساتید قابل اجرا شدن نیست.

معتمدی تصریح کرد: اینطور نمی‌شود که دولت و مجلس افزایش حقوق را تصویب کنند ولی اعتبار آن را در نظر نگیرند؛ نمی‌توان بودجه افزایش حقوق را از محل صرفه جویی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین کرد چرا که بحث یک میلیارد و دو میلیارد نیست.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: از سوی دیگر در یک سال اخیر نرخ ارز افزایش جهش گونه داشته و بر روی همه کارهای تحقیقاتی و خرید تجهیزات تاثیر گذاشته چرا که تجهیزات ما با ارز خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم، بودجه دانشگاه باید ۶۰ درصد افزایش یابد تا پاسخگوی نیازهای اساسی ما باشد. به طور مثال تغذیه دانشجویان بیش از ۱۰ درصد و در حال حاضر ۱۵ درصد بودجه دانشگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۲ دیدگاه

  1. تشریف ببرید خداتون رو شکر کنید دانشگاه ازاد سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داد حقوق ها هم ۲ ماه یکبار عقب میفته

    • دقیقا آخه چه فرقی باید بین اساتید دانشگاه دولتی و آزاد باشد ماهم دانشگاه دولتی درس خوندیم هر سه مقطع. مگر پول نفت نباید عادلانه توزیع بشه… مگر اساتید دولتی چه شاهکاری کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *