خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معضل تعداد بالای اساتید حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان

معضل تعداد بالای اساتید حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان

وزیر علوم گفت: داشتن ۶ هزار و ۵٠٠ مدرس حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان نقطه ضعف است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و نیمه حضوری در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ رتبه‌های علمی دچار چالش است و با اشاره به وضعیت استادان دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان از بین ٨۵۵ عضو هیأت علمی قریب به ۴۵٠ نفر مربی هستند؛ در ٢ سال گذشته در مرکز جذب مشکل تبدیل وضعیت برخی مدرسان به هیأت علمی را داشتیم و هنوز بیش از ١٧٠ نفر متقاضی تغییر وضعیت هستند.

غلامی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان از سال ٩٢ تاکنون یک هزار و ۶١٧ اعلام نیاز داشته است، ۵۱۰ سهمیه به این دانشگاه اختصاص داده شده و ۱۳۳ نفر جذب شده‌اند که این آمار نشان دهنده این است که در جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان ضعیف عمل شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه داشتن ۶ هزار و۵٠٠ مدرس حق‌التدریس در دانشگاه نقطه ضعف است، تأکید کرد: نسبت استاد به دانشجو یک به ۹۳ است در حالی که در رشته‌های علوم انسانی این نسبت یک به ۳۰ است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

یک دیدگاه

  1. تا زمانی که به جای جذب فارغ التحصیلان اونا رو وادار به حق التدریس شدن میکنید وضعیت بهتر از این نمیشه
    به عرض جناب وزیر برسونید حقوق یک سال استاد حق التدریس اندازه حقوق یک سال یک عضو هیات علمی نمیشه! خب رو چه حسابی باید جذبشون کنید که از این طریق بار مالی برای دولت درست کنید؟!!!
    کاری کردید که در هرصورت فارغ التحصیلان مجبورن به همین حق التدریس بودن اکتفا کنن! و عدالت رو با پوست و گوشت و استخونشون لمس کنن!!!
    من دکتری دارم چند ساله حق التدریسم با حقوقی که مایه شرم و آبروریزیه! تفاوتم با همکاران هیات علمی چیه؟! اونا دکتری دارن منم دارم! دانشگاهی که من درس خوندم از اکثر دانشگاه اونا بهتره! اما تو دانشگاهی که تدریس میکنم جوری رفتار میشه انگار ما حق التدریسا شهروند درجه دو و سه هستیم!!!
    آخه این چه عدالتیه؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *