خانه » اخبار دوره دکتری » توضیح مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد درخصوص غیر قابل جعل بودن مدرک این دانشگاه

توضیح مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد درخصوص غیر قابل جعل بودن مدرک این دانشگاه

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افراد به هیچ عنوان فریب شیادان را نخورند، چرا که مدرک دانشگاه آزاد به هیچ عنوان قابل جعل نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمد عابدی با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص جعل مدرک پزشکی در این دانشگاه گفت: انتشار این گونه اخبار هیچ‌گونه سندیتی نداشته و به دنبال جوسازی و کاهش احساس امنیت روانی در جامعه صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر امنیت بالای صدور مدارک تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صدور مدارک در دانشگاه آزاد اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است و حتی در جلسات پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، تاکید بر این موضوع بوده که دانشگاه آزاد اسلامی جهت جلوگیری از جعل اسناد و مدارک دانشگاهی به دلیل صدور متمرکز مدارک تحصیلی در سازمان مرکزی و استفاده از اوراق بهادار چاپ شده توسط شرکت معتبر برای صدور مدرک با ضرایب امنیتی بالا، نسبت به سایر زیر نظام‌های آموزش عالی کشور بسیار پیشرو بوده و اقدامات بسیار خوبی در این مورد انجام داده است.

عابدی در ادامه با اشاره به فرآیند صدور مدرک در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرآیند صدور مدرک یک فرآیند بسیار پیچیده و دارای پروتکل‌های صیانتی و امنیتی است و در حال حاضر با راه اندازی سامانه آموزشیار این فرآیند تکمیل تر شده و امکان جعل مدرک وجود ندارد.

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: افراد پس از پذیرش در دانشگاه با سند پذیرش اخذ شده از مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه امکان ثبت نام در واحد دانشگاهی را دارند و سند پذیرش یکی از اصلی ترین ارکان بررسی صدور مدرک در دانشگاه آزاد اسلامی است.

عابدی گفت: براساس فرآیند صدور مدرک، دانشجو پس از پذیرش و طی مراحل تحصیلی در واحد دانشگاهی خود و رسیدن به مرحله فارغ التحصیلی طی یکسری مراحل و بررسی کلیه مستندات تحصیلی در اداره کل دانش آموختگان تأیید و موفق به دریافت دانشنامه می‌شود.

مدیر کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه فرآیند بررسی و تأیید مدرک تحصیلی در سازمان مرکزی بسیار پیچیده است، گفت: در بررسی‌ها تمام نکات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و … مورد توجه قرار می‌گیرد. زمانی که مدارک برای تأیید به سازمان مرکزی ارسال می‌شود، اطلاعات به دو صورت فیزیکی و دیتا در اختیار سازمان مرکزی قرار می‌گیرد و توزیع پرونده در بین کارشناسان اداره کل فارغ التحصیلان کاملاً هوشمند و در یک فرآیند اتفاقی رخ می‌دهد و امکان هر گونه تخلف سیستمی را در فرآیند صدور مدرک به صفر می‌رساند.

عابدی با بیان اینکه دانشنامه یا مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۵ ملاک امنیتی دارد، گفت: به هیچ عنوان امکان جعل حتی یک مدرک در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، چرا که فرآیندهای صدور مدرک جدا و توسط بخش‌های مختلف بررسی و تأیید می‌شود و در نهایت دانشنامه با درج هولوگرام اصلی تحویل دانشجو می‌شود.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: افراد به هیچ عنوان فریب شیادان را نخورند، چرا که مدرک این دانشگاه به هیچ عنوان قابل جعل نیست.

عابدی این اطمینان را داد که در صدور مدارک دانشگاه آزاد اسلامی امکان جعل وجود ندارد. سایت‌ها و مراکز جعل مدرک و افراد جاعل دائماً توسط مراجع ذی صلاح نظارتی و قانونی در حال شناسایی و پیگرد قرار می‌گیرند.

عابدی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه جعل هیچ وقت از دید مراکز نظارتی و قانونی پوشیده نمی‌ماند، افرادی که در دام اینگونه سایت‌ها، مراکز و افراد می‌افتند نیز پس از کشف مورد جعل دچار خسارت‌های جبران ناپذیر خانوادگی، کاری و مشکلات قانونی متعددی می‌شوند.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *