خانه » اخبار دوره دکتری » تأکید عضو کمیسیون آموزش مجلس بر غلط بودن انتشار مقاله به عنوان شرط دفاع دانشجو

تأکید عضو کمیسیون آموزش مجلس بر غلط بودن انتشار مقاله به عنوان شرط دفاع دانشجو

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منوط کردن دفاع دانشجو به نوشتن مقاله و انتشار آن، یک رویه غلط بوده است، گفت: رأی دیوان عدالت اداری باعث می‌شود جلوی کم‌کاری برخی اساتید گرفته شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره رأی دیوان عدالت اداری و حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری، اظهار کرد: رأی دیوات عدالت اداری، رأی درستی است.

وی افزود: اساساً منوط کردن دفاع دانشجو به نوشتن مقاله، انتشار و چاپ، یک رویه غلط بوده است. به نظر بنده، رأی دیوان عدالت اداری بسیار درست و به جاست.

نادری گفت: متأسفانه برخی از همکاران دانشگاهی در زمینه مقاله نویسی فعالیتی ندارند و چون نظام ارتقای اساتید بیشتر بر پایه پژوهش‌های مقاله محور است؛ لذا این یک راه خوبی بوده تا اساتیدی که کمتر کار می‌کردند از این فرصت برای ارتقاء خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه مجلات به شیوه‌ای فعالیت می‌کنند که اول نام اساتید در آن درج می‌شود و در آیین‌نامه‌ها هم آمده که باید نویسنده نام استاد را به عنوان مسؤول قرار دهد که این موضوع فرصتی برای اساتید ایجاد می‌کرد که کمتر کار پژوهشی انجام دهند و راحت‌تر ارتقاء پیدا کنند.

وی تأکید کرد: رأی دیوان عدالت اداری باعث می‌شود جلوی کم‌کاری برخی از اساتید گرفته شود؛ لذا از رأی دیوان عدالت اداری دفاع می‌کنم.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *