خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شروع شناسایی و جذب اساتید فعال معارف

شروع شناسایی و جذب اساتید فعال معارف

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: برنامه جدیدی را با عنوان جذب فعال استادان فاضل و چهره‌های فرهیخته، موثر و تاثیرگذار معارف شروع کردیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده گفت: با مطالعه‌ای که در حوزه گروه‌ها و دروس معارف اسلامی معطوف به دغدغه مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم، اسناد بالادستی و همچنین اقتضائات بدنه و محیط دانشگاه انجام شد، رویکرد معاونت را به گونه‌ای انتخاب کردیم تا بتوانیم کلیه برنامه‌ها را در راستای تحقق این هدف متعالی یعنی تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی تنظیم کنیم.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: واژه به واژه این رویکرد با عنایت و مطالعه اسناد بالادستی خصوصاً سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان سندی فاخر و بیانیه گام دوم انتخاب شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جای جای این بیانیه در توجه به تربیت نسلی کارآمد، با معنویت، با تقوا، عالم، آگاه و با بصیرت برای آینده نظام اسلامی اشاره و تاکید دارند.

عیسی‌زاده عنوان کرد: برنامه تحولی که ذیل این رویکرد باید اجرا می‌شد، بحث تحول در متون دروس معارف است که به عنوان یک مأموریت اصلی و جدی در دستور کار معاونت به ویژه در قسمت تهیه و تدوین زیرساخت‌های لازم مانند کمیته‌های علمی قرار دارد. یکی از ساختارهای مهمی که به طور جدی ایجاد شد و شروع به کار کرد، شورای معارف نهاد با ریاست حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد و معاون آموزشی به عنوان دبیر شورا است. این شورا با برگزاری جلسات منظم وضعیت گروه‌ها، دروس و استادان معارف را رصد می‌کند و سیاستگذاری‌های کلانی در این شورا صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی گفت: تحول دروس معارف در قالب دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده است. طرح کوتاه مدت باز تنظیم سرفصل‌های گرایش‌های مختلف دروس معارف است که نظرسنجی‌های انجام شده گواه بر این بود که این سرفصل‌ها می‌بایست بازنگری شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات گفتگوی ماه تصریح کرد: یکی از بازوهای اصلی ما برای رسیدن به این طرح کوتاه مدت، جلسات گفتگوی ماه است. گفتگویی که در راستای نقد و بررسی سرفصل‌ها و محتوای دروسی باشد که در حال حاضر تدریس می‌شوند.

عیسی‌زاده ادامه داد: برنامه جدیدی را با عنوان جذب فعال استادان فاضل و چهره‌های فرهیخته، مؤثر و تأثیرگذار شروع کردیم. جذب فعال به این معناست که مسئول استانی، مسئولین دفاتر نهاد و مدیران گروه‌های معارف افرادی را که شرایط اولیه دریافت مجوز تدریس را دارند اما از طریق سامانه سجا اقدام نکرده‌اند را شناسایی و معرفی می‌کنند تا با حضور تأثیرگذار آن‌ها بتوان در راستای تحقق هدف تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی گام برداشت.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

یک دیدگاه

  1. محمداکبرزاده مقدم

    باسلام
    اینجانب پس ازآنکه بیش ازهفت سال بادانشگاه علمی کاربردی شهرستان بشرویه درتدریس دروس متعددهمکاری داشته وباشماره کدمدرسی ۹۰۲۰۲۴۱۶۴ سالها تدریس موفق داشته ام ولی متاسفانه امروزه هیچ حسابی ازمانیست هرجندماراهم هیچ نیازی به دانشگاه نیست ولی متاسفم برای دانشگاه بخصوص درزمینه معارف وعلوم شرعی ومذهبی که دغدغه مقام معظم رهبری است ودرمحیطهای کوچک که کم بوداستاداست نبایداین بی حسابیها اعمال شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *