خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم پژوهش محور شدن اساتید رشته‌های کم طرفدار

لزوم پژوهش محور شدن اساتید رشته‌های کم طرفدار

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: اساتید رشته‌هایی که تعداد دانشجویانش محدود است می‌توانند در حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت فعال شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین رحیمی در میزگرد تخصصی روش‌ها و معیارهای اثربخشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی باید برخی رشته‌ها را از نظر آموزشی متوقف کنیم، گفت: به طور مثال برخی رشته‌ها هستند که ۷ یا ۸ نفر دانشجو دارند و به نظرم بهتر است تا دو سه سال متوقف شوند؛ اساتید این رشته‌ها می‌توانند در حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت فعال شوند و این موضوع باید در آیین نامه‌های مرتبط دانشگاهی ذکر شود.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته بعد اینکه باید در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه تقویت ساختار و حضور میدانی در صنعت و جامعه داشته باشیم؛ یعنی بدون حضور فیزیکی گسترده، ارتباط قوی برقرار نمی‌شود. از طرفی دیگر ارتباط باید میان موسسه با صنعت باشد نه ارتباط یک فرد با صنعت که این موضوع به نوعی باید در آیین نامه‌های مدیریت دیده شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: نکته بعد استخراج موضوعاتی است که برای صنعت و جامعه جاذبه دارد؛ در همین راستا باید هر دانشگاه ۲۰-۳۰ موضوعی که بر روی آن کار کرده و فکر می‌کند که برای فلان صنعت مهم باشد را پیشنهاد دهد. دانشگاه می‌تواند در معرفی موضوع به صنعت و انعقاد قرارداد پیشقدم شود و صنعت را مجاب کند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

یک دیدگاه

  1. اول باید بستر ها آماده باشد و عناوین تحقیقات مشخص شود بعدا پروژه ها با اساتید محول شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *