خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام شرط ارائه بسته هدیه اینترنت رایگان به اعضای هیات علمی

اعلام شرط ارائه بسته هدیه اینترنت رایگان به اعضای هیات علمی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شرط ارائه بسته هدیه اینترنت رایگان ۱۲۰ گیگابایتی به اعضای هیأت علمی را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، علی خاکی صدیق با اشاره به خبر اعلام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تخصیص بسته هدیه ۱۲۰ گیگابایتی ویژه استادان دانشگاه‌ها، گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای مشترک با وزرای علوم و ارتباطات در این باره تصمیم‌گیری و مقرر شد از هر تلاشی برای تسهیل ارتباط جامعه دانشگاهی در فضای وب دریغ نشود.

وی ادامه داد: البته استفاده از این بسته بنا به اعلام وزارت ارتباطات، پیش‌شرط‌هایی دارد؛ از جمله آن‌که خط تلفن به نام عضو هیأت علمی باشد. در گام بعدی سایر مدرسان دانشگاه‌ها از جمله مدرسان حق التدریس از این امکان بهره‌مند می شوند. برای این منظور، در سامانه‌ای که از سوی وزارت ارتباطات برای تکمیل اطلاعات سامانه‌های دانشگاهی در حال راه‌اندازی است، بخشی برای تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات همه مدرسان دانشگاه‌ها ایجاد شود.

ترافیک رایگان برای بخشی از سامانه های آموزشی دانشگاه ها 

خاکی صدیق تاکید کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها و موانع در مسیر ارائه آموزش‌های الکترونیکی، هزینه بالای اتصال به اینترنت و ترافیک مورد مصرف بود که برای رفع این مشکل در نیمسال تحصیلی قبل و در تعامل با وزارت ارتباطات، بخشی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ترافیک رایگان برخوردار شدند؛ به‌گونه‌ای که همه داد و ستدهای اطلاعات از سوی استادان و دانشجویان روی این سامانه‌ها به رایگان صورت پذیرفت.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در ادامه همکاری پیشین وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد در نیمسال تحصیلی جاری نیز همانند ترم گذشته، همه سامانه‌های دانشگاهی از این امکان بهره‌مند شوند و فهرست این سامانه‌ها از سوی وزارت عتف در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته است. همچنین مقرر شد وزارت ارتباطات سامانه‌ای را راه‌اندازی کند که از این پس دانشگاه‌ها بتوانند به صورت مستقیم اطلاعات سامانه‌های خود، سرورها و دیگر زیرساخت‌های موجود یا مورد نیاز را روی آن بارگذاری کنند تا وزارت ارتباطات بی‌واسطه به آنها خدمات‌رسانی کند.

خاکی صدیق درباره بسته رایگان اهدایی به استادان دانشگاه‌ها اظهار داشت: علاوه بر آنکه هرگونه ترافیک اینترنتی روی سامانه‌های دانشگاهی برای دانشجویان و استادان رایگان است، بانک اطلاعات موجود از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته است تا استادان دریافت کننده این بسته اهدایی باشند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *