خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لغو قرارداد استادان منوط به تایید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم

لغو قرارداد استادان منوط به تایید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‎ها بدون تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمی توانند قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جواد محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بر اساس تازه ترین مصوبه هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‎ها بدون تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی توانند قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند و این امر باید با هماهنگی و اطلاع هیأت مرکزی جذب انجام شود.

وی توضیح داد: اصل موضوع این است که برای هرگونه استخدام یا لغو قرارداد عضو هیأت علمی، مسیر هیأت های اجرایی باید طی شود.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: دانشگاه ها باید لغو قرارداد عضو هیأت علمی مورد نظر را ابتدا به تایید هیأت مرکزی جذب برسانند تا دلایل این قطع همکاری بررسی و به اطلاع هیأت مذکور برسد.

محمدی به برخی از دلایل لغو قرارداد دانشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: اگر فردی شرایط مندرج در جذب را از دست بدهد، حائز شرایط قطع همکاری می شود؛ در این زمینه می توان به رکود علمی یا از دست دادن شرایط علمی و عمومی اشاره کرد.

وی افزود: البته دانشگاه ها می توانند شرایط فرد را بررسی کنند و به عضو هیأت علمی تذکرهای لازم بدهند اما در صورتی که شرایط عضو هیأت علمی بعد از چند بار مهلت دادن تغییر نکرد، لغو قرارداد در دستور کار قرار می گیرد.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: لغو قرارداد عضو هیأت علمی باید از مسیر هیأت اجرایی جذب بگذرد و در نهایت به تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برسد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *