ایمن باشید

نگرانی از سرقت و دزدی برای افرادی که داخل منزل زندگی می‌کنند از نظر روان‌شناختی اهمیت دارد زیرا خانه محل امن هر فرد است و باید ذهن او در مقابل نگرانی‌ها برای ورود غریبه به این مکان امن آرامش یافته و بتواند با خیالی راحت به امور زندگی خود بپردازد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

در‌‌های امنیتی و ضد سرقت

نگرانی از اینکه هنگام مسافرت یا حتی در شب وقتی همه اعضای خانواده خواب هستند دزدی وارد خانه شود یکی از دغدغه‌های همه افراد است. امروزه با توجه به پیشرفت‌‌های تکنولوژی درب‌‌هایی ساخته، طراحی و تولیدشده‌اند که بالاترین استحکام و امنیت را به استفاده‌‌کنندگان هدیه می‌دهند. این درب‌‌ها که به درب‌‌های ضد سرقت شهرت دار‌ند از نظر ساختار طراحی اولیه، طراحی داخلی، قفل‌هاها، لولا و جنس با در‌‌های معمولی تفاوت دارند.

ویژگی های درب ضد سرقت

اولین بار درب‌های ضد سرقت در ایتالیا تولید شد. امروزه تکنولوژی تولید این درها در ترکیه، ایران و چین نیز رسید هاست و این کشورها از مهم‌ترین سازندگان درهای امنیتی، ضد سرقت هستند.

درهای امنیتی از اجزای مختلفی تشکیل می‌‌شوند که همه این اجزا از بروز حادثه جلوگیری می‌کنند. اصلی‌ترین قسمت بدنه و قفل آن‌‌ها است. لولا بخش مهم دیگری از این درها است که معمولا از هر دو طرف پنهان است، نهان کردن بخش لولا برای آن است که سارق نتواند با دیلم و اهرم کردن آن درب را باز کند.

درهای امنیتی و فوق امنیتی معمولاً از لایه‌‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. جنس لایه داخلی آن‌ها معمولاً از جنس فولاد است که با یک‌لایه از جنس‌‌های مختلف مانند MDF، HDF، فلز، شیشه و غیره روکش شده‌‌ است. در فضای خالی داخل درهای امنیتی غالباً پشم سنگ برای عایق صدا و حرارت شدن قرار می‌دهند. بهترین درب ضد سرقت ایرانی نیز دارای لایه‌های مختلف است تا استحکام لازم را داشته باشد و راه‌های نفوذ به خانه را مسدود نماید.

مزایای در‌‌های امنیتی و ضد سرقت

درب ضد سرقت که از خانه شما محافظت می‌کند مزایای فراوانی دارد که در اینجا برخی از مزایای درب ضد سرقت را شرح داده‌ایم.

  • عایق حرارت تا ۴ ساعت
  • عایق حرارتی تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • عایق بودن در برابر صدا، سرما، گرما و رطوبت
  • مقاومت در برابر برش، فشار و اسید
  • نسوز بودن
  • نهان بودن لولای در
  • دارا بودن اجزای مهمی مانندزنگ، چشمی، زنجیر در و چهارچوب مقاوم
  • قابل‌نصب در انواع چهارچوب‌‌های ثابت و کشویی باضخامت متفاوت
  • امکان نصب انواع قفل‌های مخصوص ایمنی
  • لولاهای فولادی محکم و روان همراه با بلبرینگ

مزایای درب ضد سرقت چیست

انواع درهای ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت انواع مختلفی دارند، برخی آلمانی و ایتالیایی هستند و برخی در آسیا تولید می‌شوند. ترکیه یکی از کشورهایی است که درب‌های ضد سرقت با طراحی زیبا ارائه می‌دهد. انواع درب‌ ضد سرقت در ایران وجود دارد که مورد استقبال ساختمان‌سازان قرار گرفته است. درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت چینی، درب ضد سرقت ترک. لازم است بدانیم برخی از درب‌های ضد سرقت ایرانی با طراحی ترک ارائه می‌شوند که کیفیت بالایی دارند و تولید داخل کشور هستند.

درب ضد سرقت ایرانی

انواع مدلهای درب ضد سرقت ایرانیامروزه برای جلوگیری از دزدی‌ها که فشارهای روانی و خسارت‌های مالی به فرد و خانواده تحمیل می‌کند از انواع روش‌های امنیتی مانند استفاده از دزدگیر خانه، استفاده از درب ضد سرقت، استفاده از دوربین‌های مداربسته و … بهره می‌گیرند. در میان این روش‌های درب ضد سرقت که در صنعت ساختمان‌سازی امروز مورد استقبال قرارگرفته است در انواع گوناگون وجود دارد، درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی متداول‌ترین انواع این درها است.

بهترین درب ضد سرقت ایرانی دارای تمامی ویژگی‌های لازم و استاندار درب ضد سرقت است. با گذشت زمان استقبال از درهای امنیتی بیشتر شده و مردم ترجیح می‌‌دهند به‌جای استفاده از درهایی که هیچ‌گونه امنیتی ندارند و به‌راحتی باز می‌‌شوند از این نوع درهای ضد سرقت استفاده کنند. به نظر می‌رسد به دلیل محبوبیت درهای ضد سرقت تا چند سال آینده همه ساختمان‌‌های مسکونی و اداری در کشورمان به این نوع درهای امنیتی مجهز ‌‌شوند.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *