خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب ۳۰۰ هیات علمی در طرح بازگشت نخبگان مقیم خارج

جذب ۳۰۰ هیات علمی در طرح بازگشت نخبگان مقیم خارج

 مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: برنامه بازگشت نخبگان مقیم خارج به مدت سه سال آغاز شده است و با اجرای این طرح در این بازه زمانی، ۳۰۰ نخبه جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

سعید سهراب پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این افراد از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا اعم از استنفورد، ام آی تی و هاروارد جذب هیات علمی دانشگاه‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: نخبگانی که در طرح بازگشت معاونت علمی ریاست جمهوری به کشور بازمی‌گردند، در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مشغول کار می‌شوند. همچنین برخی نخبگان شرکت دانش بنیان تاسیس می‌کنند و یا در قسمت تحقیق و توسعه سازمان‌های دولتی و صنایع مشغول کار می‌شوند.

به گفته مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، ۶۰ نفر از نخبگانی که به کشور بازگشته‌اند در دانشگاه صنعتی شریف جذب شده‌اند.

سهراب پور عنوان کرد: این افراد علاقه‌مند بودند که به کشور بازگردند، شرایط و تسهیلات افرادی که از خارج کشور بازگشته و جذب هیات علمی می‌شوند همانند اساتیدی است که در دانشگاه‌های داخل تحصیل کرده‌اند و باید اقداماتی اعم از تدریس، تحقیق و پروژه‌های صنعتی را انجام دهند.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: بسیاری از نخبگان برای ادامه تحصیل به خارج کشور می‌روند که مشکلی ندارد، اما پس از اتمام تحصیل نیاز است دانش آموخته برای خدمت به کشور بازگردد که تصمیم با خود شخص است.

اشتغال مهمترین دلیل مهاجرت

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین گفت: در حال حاضر وضعیت اشتغال کشور به دلیل وضع تحریم‌ها دچار مشکل شده که برخی افراد تحصیل کرده به این دلیل از کشور خارج می‌شوند و بازنمی گردند.

وی با بیان اینکه وجود شرکت‌های دانش بنیان آینده اشتغال را روشن کرده است، تصریح کرد: ورود این شرکت ها باعث شده نخبگان با هدف راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان به کشور بازگردند و توجه به شرکت های نوآور، قسمت تحقیق و توسعه صنایع و دانشگاه‌ها باعث بهبود اشتغال و بازگشت نخبگان می‌شود.

سهراب پور با بیان اینکه وظیفه دانشگاه آموزش، پژوهش و فناوری است، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها باید مهارت‌های لازم به دانشجویان آموزش داده شود تا خود کارآفرینی ایجاد کنند و معضل اشتغال بهبود یابد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *