خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » دریافت دو حقوق توسط اعضای هیأت علمی در فرصت مطالعاتی در وزارت نیرو

دریافت دو حقوق توسط اعضای هیأت علمی در فرصت مطالعاتی در وزارت نیرو

معاون وزیر نیرو با اشاره به فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت گفت: به عنوان مشوق به افرادی که حضور تمام وقت در وزارت نیرو داشته باشند، علاوه بر حقوق وزارت علوم، دستمزد جداگانه پرداخت می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمدصالح اولیا معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشت: وزارت نیرو براساس برنامه فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی تفاهم‌نامه‌ای را با این وزارتخانه منعقد کرده که اعضای هیأت علمی برای فرصت‌های مطالعاتی ۶ ماهه تا یک ساله در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: وزارت نیرو در این باره مشوق‌هایی دارد که براساس این مشوق‌ها اگر عضو هیأت علمی حضور تمام وقت در مجموعه وزارت نیرو داشته باشد، هم از وزارت علوم و هم براساس میزان کار انجام داده از وزارت نیرو دستمزد می‌گیرد تا حضور اعضای هیأت علمی در فرصت‌های مطالعاتی وزارت نیرو مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز، هم‌افزایی و مأموریت‌گرایی از ویژگی مهم پژوهش است و اساتید باید یاد بگیرند که از کار انفرادی در فعالیت‌های پژوهشی فاصله بگیرند.

اولیا ادامه داد: طبق قوانین موجود، حدود دو درصد از درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه باید صرف امور آموزشی و پژوهشی شود که از این میزان حدود نیم درصد به امور آموزشی و یک‌و نیم درصد به امور پژوهشی اختصاص می‌یابد.

اولیا همچنین از حمایت وزارت نیرو از دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: طرح دکترای مشترک بین وزارت علوم و وزارت نیرو پیگیری می‌شود که براساس این طرح، دانشجویان دکتری با حمایت این وزارتخانه تحصیل می‌کنند، به این معنا که این دانشجویان از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو اسپانسر داشته باشند و بعد از گذراندن ۲ سال دوره تئوری در صنعت حضور پیدا کنند و دستمزد بگیرند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *