خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد اعضای هیئت علمی نسبت به آیین نامه ارتقای اساتید

انتقاد اعضای هیئت علمی نسبت به آیین نامه ارتقای اساتید

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم به گلایه اعضای هیئت علمی نسبت به آئین نامه ارتقای اساتید اشاره کرد و گفت: اساتید نسبت به نقش چاپ مقالات آی اس آی در ارتقا گلایه دارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، مهدی کشمیری، در مراسم عقد تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در محل سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: در گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافته که با روی کار آمدن هیئت عامل جدید این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است همچنین هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای تاسیس صندوق‌های نوآوری کوچک اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگر سخنانش به گلایه اعضای هیئت علمی نسبت به آئین نامه ارتقای اساتید اشاره کرد و افزود: اساتید نسبت به نقش چاپ مقالات آی اس آی در ارتقا گلایه دارند که بنده نیز معتقدم روح این بحث درست است بنابراین ما باید یک نگاه عمیق به ارتقای اعضای هیئت علمی داشته باشیم، اما اگر در این حوزه گناه اصلی بر گردن آئین نامه ارتقا است بخشی از آن نیز متوجه مسئولان دانشگاه و بخشی هم متوجه اعضای هیئت علمی است.

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: اگر محور کار استادی پژوهش علمی است باید بگوییم که این استاد برای ارتقا باید مقاله آی اس آی چاپ کرده باشد، اما اگر استادی اثربخشی خود را در مسیر دیگری می‌بیند باید برای ارتقای او مثلا به چاپ چهار مقاله آی اس آی اکتفا کنیم و این موضوع در اختیار هیئت ممیزه دانشگاه است، اما سوال این است که چه کسی گفته همه ما باید با استادی از دنیا برویم ما می‌توانیم از خیر استادی بگذریم و اثربخشی خود را در مسیر دیگری غیر از چاپ مقاله آی اس آی بالا ببریم.

کشمیری با اشاره به اینکه نگاه ما در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمدتا به دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی محور و پژوهش محور بوده و امروز به تجربه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های مهارتی نیاز داریم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع اختصاص تسهیلات اشتغال برگزار شد، بنده متوجه شدم که این تسهیلات فقط برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اختصاص یافته که بنده گفتم چرا باید دارندگان مدرک کاردانی را از دریافت این تسهیلات خط بزنیم در حالی که نیاز امروز کشور به اپراتور خوب و دارندگان مدرک کاردانی است.

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاه بالایی در نظام آموزشی کشور دارد، تصریح کرد: امیدواریم که با راه اندازی مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه کارآفرینی موفق عمل کند.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید ما در معاونت پژوهش و فناوری این است که غول مجوز برای فعالیت مراکز رشد را رها کنیم و اجازه دهیم این مراکز متناسب با ظرفیت‌ها و سیاست گذاری‌ها فعالیت کنند.

کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اگر این مراکز دارای عملکرد موفقی باشند امیدواریم تا سال آینده برخلاف پیش بینی صورت گرفته تعداد مراکز جدید از ۲۲ مرکز فراتر برود.

همچنین ببینید

توزیع جغرافیایی اعضای هیات علمی زن در ایران

براساس آمار آموزش عالی به‌ترتیب استان‌های کرمان، خراسان شمالی و هرمزگان بیشترین سهم اعضای هیئت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *